piątek, 1 maja 2020

Tniemy i gniemy wyzwanie # 17

Stałe grono wielbicielek kartek o dziwnych, przestrzennych kształtach zapewne już czeka na kolejne zadanie :-)

Z wyzwaniem  #16 poradziłyście sobie świetnie, powstały piękne kartki na różne okazje.
Niektóre osoby zastosowały własne sposoby gięcia, inne własne wycięcia.
Wszystkie kartki można obejrzeć w galerii z wyzwaniem # 16.

Dzisiaj,w naszej zabawie, na prośbę Ewy Hubki kartka butelka. To rodzaj kartki namiotowej, którą już miałyśmy w wyzwaniu # 12. Ale jest to nasza zabawa, nie mamy ścisłego harmonogramu i jeśli ktoś ma propozycję, co do konkretnej kartki, to może ją złożyć
w komentarzu ;-)



Przygotowałam szablon butelki i jej części składowych.
Należy sobie go wydrukować w formacie A4 i wyciąć elementy .


Elementów jest trochę więcej, bo nie wiem z czego będziecie chciały skorzystać przy tworzeniu własnej kartki. Ja pokazuję na zdjęciach wszystkie jakie do tej pory zrobiłam.
Różnice są niewielkie, wyklejony z marginesem smoczek i nakrętka pod nim .



Nakrętka  podwójna i bez marginesu:









Zaczynamy od przygotowania bazy kartki. Jeżeli macie wątpliwości to pierwszą wersję bazy zróbcie na kartce papieru ksero.

1. Na kartce A4 odmierzamy sobie po obu stronach 8-8,5 cm. To trochę więcej niż szerokość butelki.


2. Na odciętym wąskim prostokącie tylko z jednej prawej strony odmierzamy trzy odcinki po 1,5 cm      każdy. W ten sposób powstanie nam listwa dolna namiotowej kartki.
Po leciutko wyrysowanych liniach przebiegamy dłutkiem, żeby się nam harmonijka zagięła.




3. Na prostokącie ze złożoną harmonijką z tyłu, kładziemy szablon butelki i odrysowujemy go.


4. Przykładamy linijkę do czubka smoczka  i dłutkiem rysujemy linię, która pozwoli nam na zagięcie pozostałej części papieru.
Nasza butelka od góry jest połączona z tylną częścią. ten smoczek ma taki prosty czubek.


5. Zaginamy papier wzdłuż linii do tyłu. Teraz wycinamy kształt butelki pamiętając, że złożona listwa u dołu ma kształt  taki jak dół butelki. 
A złożona część górna ma kształt smoczka i nakrętki pod nim.




Jeżeli zrobicie szersze zakładki na dole, to pamiętajcie, że krótsza wyjdzie Wam tylna część.
Ja tak zrobiłam na swojej bazie z papieru wizytówkowego. 
I moja nakrętka pod smoczkiem jest węższa.


6. Wycinamy tylną część kartki. Na zdjęciu obie. Moja tylna część jest z nakrętką. 
Jeżeli zrobicie według moich wskazówek swoją bazę, to tył kartki według szablonu.


7.Ozdabiamy tył wycinając z papieru skrapowego szablon środek. Można od razu wydrukować życzenia i wkleić. Ja jeszcze nie wiem kiedy kartka się przyda i komu, zostawiłam pusty tył.


8. Zaczynamy oklejać przód bazy od nakrętki pod smoczkiem. Od razu można wykleić smoczek.
Szablon macie, ja nie wyklejałam smoczka tym razem. Wyklejamy dolne części butelki . 
Zaczynamy od paska na środku. Później sprawdźcie, czy paski boczne pasują tej szerokości butelki. Wszystko zależy jak wytniecie szablony, za linią czy przed. Jeżeli uznacie, że ich szerokość jest dobra, przyklejcie je po obu stronach.





9. Smarujemy listwę dolną i sklejamy przód z tyłem butelki.



10. Smarujemy teraz klejem pasek pod nakrętką i łączymy części u góry.


11. Kartkę wkładamy pod coś ciężkiego, np. książkę, aby schnący klej nie ściągnął nam zbytnio papieru z jednej strony. W tym czasie szykujemy napisy i elementy do ozdobienia kartki.


12. Co można przykleić? U mnie tradycyjnie najczęściej jest miś, ale można przykleić łóżeczko/ kołyskę, klocki, sympatyczne zwierzątka, lalki, może być wizerunek mamy z dzieckiem itp., do tego kwaity, zawieszki. U mnie koronki na jednej butelce nawet są, te taśmy z pomponikami też będą pasować. I przestrzenne kwiaty będą świetne, tylko pudełeczko trzeba na kartkę zrobić.




Ale nie każdemu szykuje się taka okazja, dlatego przygotowałam szablon innej butelki.
Butelka szampana pasuje na 18 urodziny, na różne okrągłe urodziny i inne okazje.
To nie jest mój szablon, znalazłam kiedyś go w internecie, niestety nie wiem u kogo. Ale mój jest dorysowany kieliszek. Można dwa kieliszki przykleić do butelki po obu stronach.
Postępujemy tak jak wyżej. Tylko zapomniałam o jej tylnej części .To już sobie wyrysujecie.


Kartkę z taką butelką zrobiłam tylko jedną :


Zatem butelka do wyboru, mogą też być dwie ;-) Co o nich myślicie?

Jeżeli coś jest mało czytelne i widoczne pytajcie. Z rana u nas padało i te zdjęcia są dość słabe, później pojechałam na działkę i nie było czasu na poprawki.

NASZE  KARTKI :
















nr 2


nr 3


nr 4


nr 5 






trochę po terminie - Tina 




16 komentarzy:

  1. Ooo rany, ale fajne te twoje butelkowe kartki. Dziękuję za kursik na nie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna ciekawa forma kartki. Ja odeszłam trochę od Twojej zabawy ale formy kartek z wyzwania 4 i 8 to moje ulubione. Bardzo często je powtarzam. Czy się skusze na tą, nie wiem. Tymczasem wybieram się na działkę bo nocą padało. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna praca:)Świetny tutorial. Bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł na niebanalną kartkę dla Maluszka :) Twoje propozycje są cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne te karteczki w kształcie butelek. Bardzo orginalne i pomysłowe.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny kursik :) super są te butelki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Te butelki są superowe! Moja już poleciała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawa forma. Może przez te dwa miesiące trafi mi się jakaś dzidziusiowa okazja.
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ewciu chętnie się zmierzę z ta kartką, potrzebuję na roczek będzie w sam raz :-). Świetny kursik i super forma.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawa butelkowa karteczka.Małych dzieci w rodzinie nie ma
    ale ta z szampanem. Będę próbowała ją zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny kursik i oryginalna propozycja choć to nie mój styl. Może jednak spróbuję z szampanem?
    Uściski Ewciu:)

    OdpowiedzUsuń
  12. No no, kolejna swietna firma kartki :) bede działać :) dzieki Ewo ! Twoje karteczki cudne !

    OdpowiedzUsuń
  13. Ewciu- co za wspaniałe wyzwanie!!! Ale się cieszę! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://hubka38.blogspot.com/2020/05/ewinkowa-zabawa.html

      Usuń
  14. Fantastyczne butelki !!! Wspaniały projekt,jestem zachwycona,podziwiam ;) Serdecznie pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz