środa, 1 maja 2019

Tniemy i gniemy wyzwanie # 11

I tak zleciały szybko dwa miesiące od przełomowego wyzwania #10.
Powstały piękne kartki w formie trapezowej, na różne różniste okazje.
Zachęcam do zaglądania do galerii i podziwiania ich .

Krótkie podsumowanie wyzwania # 10 :

w wyzwaniu wzięło udział 17 osób
wykonanych zostało  35 kartek   
1 kartkę zrobiło  10 osób
2 i więcej kartek zrobiło  7 osób
rekordzistka wyzwania Agata - wykonała 8 kartek

Pokusiłam się jeszcze o krótkie  podsumowanie dotychczasowych 10 wyzwań.
Zabawę zaczęłyśmy 1 września 2017 roku :

od początku jej trwania w zabawie z różną częstotliwością wzięło udział  48 osób 
powstało  łącznie   519   kartek
rekordzistka  Małgosia X wykonała 83 kartki

Należą się Wam wielkie brawa i podziękowania za to, że włączyłyście się do zabawy 
i starałyście się zwalczać swoje obawy co do własnych sił i możliwości poradzenia sobie z takimi nietypowymi formami. 
A tym osobom, które biorą udział dalej ze mną w zabawie dziękuję za chęci i za to, że poświęcacie nadal swój czas na ćwiczenie swoich umiejętności.


W wyzwaniu # 11 można powiedzieć, że wracamy do wyzwania # 1 ;-)

Kto chociaż raz wykonał kartkę pudełko pop up box card poradzi sobie bez problemu.
A kto jeszcze takiej formy nie ma na sumieniu to też sobie poradzi ;-)



Jest to pudełko z bogatym wnętrzem, które oczywiście na płasko wchodzi do koperty.

Jak widać na banerku musimy skleić prostopadłościan bez góry i dołu, 3 ścianki boczne mają wycięte okienka . Ja robię to ręcznie, bo nie mam maszynki, ale śmiało można wyciąć sobie wykrojnikami otwory o innym kształcie .
Szerokość ścianek też może być różna, zależy od elementów wklejonych w środku .
Robiłam kartki o szerokości ścianki 7 cm i wtedy wystarcza jeden arkusz papieru A4 i takie
o szerokości ścianki 10 cm-  zużyłam 2 arkusze papieru A4.

To zaczynamy.

Ja wyrysowałam sobie wzór jak zawsze na kartce ksero.
1. Wzdłuż krótszego boku po obu stronach odmierzamy po 16 cm i odcinamy zbędny chwilowo  pasek papieru. Odkładamy go na bok.




2. Na powstałym prostokącie odmierzamy sobie z obu stron zakładki i 3 ścianki po 9 cm szerokości.
    Szerszą zakładkę ścięłam do szerokości węższej. Przerywane linie oznaczają miejsce zagięć papieru. Można je od razu przejechać dłutkiem, ale lepiej je zagiąć później.




3.  Wyrysowujemy sobie okienka w tych trzech ściankach.
     U mnie od góry 1,5 cm, od dołu 3 cm a boki po 1 cm. Zielonym kolorem kredki zaznaczyłam boki ścianek, które będą zginane.



4. Wycinamy okienka wykorzystując nożyk do papieru lub nożyczki .



A tu już wycięte wszystkie okienka.


5.  W tym momencie powtarzamy wszystkie czynności na grubszym papierze, np. wizytówkowym.
 


6. Można u góry wyciąć wzór dziurkaczem brzegowym .


7. Wycinamy paski z ozdobnego papieru i oklejamy ścianki pudełka .



8. Zaginamy ścianki 



9. Wycinamy prostokąt 9 cm x 16 cm czyli naszą tylną ściankę. 
Ozdobnie wycinamy brzeg górny i oklejamy ją kolorowym papierem.


10. Przyklejamy ściankę do 1 z zakładek 


a następnie do drugiej, obie zakładki zachodzą na zewnątrz. Kartka powinna się swobodnie w tym momencie złożyć na pół. Jeśli ktoś ma wątpliwości czy się dobrze sklei to można o 1 mm węższe plecki zrobić.


11. I mamy już gotowe pudełko. Prawie gotowe ;-)




12. Teraz musimy wyciąć zakładki, które wkleimy w dół pudełka.
Z odłożonego paska papieru wycinamy dwa paski o wysokości 3 cm, szerokości 9 cm + zakładki z obu stron . Możemy je też od razu okleić papierem ozdobnym.



13. Przyklejamy zakładki do dołu pudełka



14. Przechodzimy do ozdabiania pudełka. Ja już wcześniej przykleiłam na tylną ściankę tekturkowy krzyż.





Jeszcze nie pokazuję tyłu, bo nie wiem czy mają być tylko życzenia czy też kieszonka na prezent.

Zrobiłam już kilka takich kartek na różne okazje :







To forma dobra na duże okazje i na te małe .

Zresztą moja składaczkowa Ekipa jak zawsze znajdzie odpowiednie zastosowanie i ciekawe rozwiązania :-)

Jeżeli ktoś zrobił trapezową kartkę a nie ma jej w galerii proszę podesłać na maila 
( ewinka2@gmail.com ) lub podać link 
w komentarzu.

Mamy 2 miesiące na wykonanie kartki . Myślę, że okazji Wam nie zabraknie :-)

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszystkie komentarze pod wcześniejszymi postami :-)


NASZA  GALERIA  










































nr 2






Tina  "ciut" po terminie ;-)


29 komentarzy:

  1. Aż się wierzyć nie chce, że to się na płasko składa:). Bardzo mi się podoba wersja na Komunię.

    OdpowiedzUsuń
  2. OMG! Nie będzie łatwo, ale się nie poddam! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewciu, robiłaś już pop up boxy, a to taka sama technika wklejenia listw tylko na dole. A wyciąć proste okienka nie jest wcale trudno :-)

      Usuń
  3. Ło Matko!!!! Ewuś Twoja kartka komunijna mnie zachwyciła! Tak naprawdę! Widzisz tyle razy widziałam takie kartki u Ciebie i nie pomyślałam nigdy, że to modyfikacja pop up! Pop up to dla mnie jedyna forma, która mnie nie męczy i z której jestem w miarę zadowolona jak zrobię, z resztą różnie bywa. Kto wie może z tą formą się zmierzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawdziwe cuda Ewuniu.:) Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajna forma kartki. Twoja oczywiście to już poziom mistrzowski. Podziwiam zawsze twoje kartki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękna Twoja kartka ! Ja raczej nie dam rady, nigdy nie robiłam boxa.Szkoda bo tak mi się podoba taka forma kartki ale to nie mój poziom.Poczekam na coś łatwiejszego.
    Pozdrawiam Ewumiu !

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow jestem pod mega wrażeniem tej formy. Nigdy nie robiłam pop up i póki co wydaje mi się to bardzo trudne.
    Ale fajnie to wszystko wytłumaczyłaś... może w końcu spróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Elu nie poddawaj się, to jest kartka na Twój poziom :-) Kilka z wcześniejszych wyzwań było trudniejszych niż to .Przeanlizuj spokojnie kolejne etapy, zrób sobie na próbę na papierze ksero i w razie wątpliwości pytaj.Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Twórczość składaczkowej ekipy śledzę od dawna. Czytam też uważnie Twoje Ewa kursy na składaczki - są świetne. Ostatnio coraz bardziej fascynują mnie składane kartki. Wiem, że są bardzo pracochłonne, bo zrobiłam kilka - dwa:))) Ta kartka wydaje się trudna, ale już nie mogę się doczekać efektów pracy składaczkowej ekipy.
    Kartki komunijne w tym składaczku prezentują się świetnie. I ta bożonarodzeniowa - jest rewelacyjna. Uściski Ewuś:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ewcia, ale poszalałaś! Łatwo nie będzie, bo kartki w takim stylu jeszcze nigdy nie robiłam, ale na pewno spróbuję zmierzyć się z tą formą :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ewciu, Twoje składaczki są wspaniałe - ta głębia i przestrzenność, a jednocześnie możliwość złożenia na płasko. Podziwiam. I oczywiście będę myśleć nad swoją wersją.
    Udanej majówki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, fantastycznie to pudełeczko wyglada :) jestem pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna forma Ewuniu! Nigdy takiej nie robiłam więc doświadczeń "zero". Mimo wszystko bardzo mi się podoba a Twoje inspiracje zachęcają podwójnie.
    Cieplutko pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo nie wątpiłam, że dalej będziesz się bawić. Tu lubisz różne twórcze wyzwania :-)

      Usuń
  14. Piękne kartki! Ta komunijna i świąteczna całkowicie mnie urzekły... :) Na pewno spróbuję coś zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Agnieszko, że nie odpuszczasz kolejnych form :-)

      Usuń
  15. Jeszcze takiej nie robiłam. Na pewno spróbuję. Twoje karteczki
    przepiękne wszystkie.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tereso, bardzo się cieszę, że chcesz nadal bawić się z nami :-)

      Usuń
  16. No przepiekne sa! I tyle sie na nich dzieje :) bede myslec co i jak :) usciski !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooooooooooo ! Czyli kolejny piękny hurcik stworzysz Agato :-)
      To świetnie, że żadna forma nie jest Ci straszna :-)

      Usuń
  17. Ostatnią formę składaczkową zawaliłam z braku czasu, może nadrobię pracując z ta. Ciesze się Ewuniu że dalej nas będziesz szkolić w składaczkowe kartki. Piękna ta Twoja komunijna i patrząc na początku na nią uwierzyć nie mogłam że to się jakoś zmieści do koperty a jednak. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie szkodzi Agnieszko :-) Jak nadrobisz to i po terminie podepnę do galerii :-) Cieszę się, że dalej chcesz się z nami bawić :-) Wszystkie te formy są plaskate i mieszczą się do koperty ;-)

      Usuń
  18. Wygląda dość skomplikowanie, nie robiłam jeszcze nigdy pop up ale co tam kiedyś musi być ten pierwszy raz. Oczywiście Ewa bawię sie dalej :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. wspaniała ach spróbuję swych sił na pewno /:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Robię, już widzę że idealna nie jest, ale ma swój urok😉

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz