czwartek, 1 listopada 2018

Tniemy i gniemy - wyzwanie # 8

    Być może niektóre osoby już z niecierpliwością zaglądają na bloga w oczekiwaniu na kolejną wersję składaka ;-)
Ale zanim przejdę do pokazania kolejnego zadania jak zawsze odrobina statystyk :

w wyzwaniu # 7 wzięło udział 15 osób 
powstało 26 kartek
1 kartkę wykonało 11 osób
2 i więcej kartek wykonały 4 osoby 
rekordzistka wyzwania Małgosia X - 7 kartek 

Wszystkie piękne i różnorodne tematycznie kartki można obejrzeć w naszej galerii .

A teraz przechodzę do wyzwania # 8 .
Miałam w planach inną kartkę, ale Ania zasugerowała w komentarzu, że może ta pojawi się w kolejnym wyzwaniu i postanowiłam ją rozrysować do zabawy .Moja propozycja może poczekać ;-)



Przypominam, że najlepiej rozrysować sobie wzór na kartce ksero .


1. Zaczynamy jak zawsze od odmierzenia po 15 cm wzdłuż krótszych boków kartki A4 
i odcięcia zbędnego paska .


2. Z lewej strony odmierzamy od dołu dwa razy po 2,5 cm .Szerokość zakładek 7 cm .


3. Od dołu po prawej stronie wzdłuż dłuższego boku odmierzamy 14,5 cm . 
Szerokość tej większej ścianki 8 cm .


4. Z lewej strony ponownie odmierzamy dwa razy po 2,5 cm . Szerokość ostatniej ścianki 2,5 cm.



5. Od dołu odmierzamy 17 cm i w ten sposób tworzymy drugą ściankę .



6. Teraz skupiamy się na kolorach linii. Czerwone  przerywane linie oznaczają  linie cięcia.
Niebieskie linie zagięcie do środka ,zielone na zewnątrz.


7. Zanim zagniemy formę z drugiej strony odmierzamy 6 mm i odcinamy. 
Jeżeli tego nie zrobicie, to zobaczycie, że forma jest z tyłu troszkę dłuższa. 
Żeby stabilnie stała trzeba ją wyrównać.


8. Po zagięciu i złożeniu forma ma trzy różnej szerokości i wysokości ścianki .



9. Przechodzimy do oklejenia bazy i ozdobienia jej .



U mnie kartka na 30 urodziny dla córki koleżanki . Marta bardzo lubi niebieski kolor i marzy, żeby wprowadzić się już do własnego domu. Trochę jeszcze muszą poczekać .






Wcześniej zrobiłam kilka kartek w tej formie   :





Listwy z lewej strony też dobrze wyglądają .



A jak się trochę zmieni szerokości listw to i taką kartkę można zrobić .



Ponieważ moja kartka wpasowała się w bingo u Ani zgłoszę ją do zabawy . 
Pasują : biały-imię-nutki- zielony. 



Liczę, że uda się mi jeszcze zrobić świąteczne na zabawę Ani .Do świąt coraz bliżej ;-)

Mam nadzieję, że kursik czytelny . Jeśli nie to pytajcie w komentarzach :-)
Pozdrawiam serdecznie i czekam na Wasze piękne kartki :-)


NASZE  KARTKI :



































Zofiko   nr 1 i 2










"ciut" po terminie





i jeszcze ciut, ciut po terminie ;-)






I dołączyła jeszcze się Etoile 



17 komentarzy:

  1. Niesamowite jakie cudne kartki tworzysz, piękny kolejny składaczek. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie wyglądają rewelacyjnie. Świetny kurs i na pewno spróbuję zrobic taką bazę na kartke. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne karteczki Ewuniu.:) Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny składaczek :) Wstępny pomysł na kartkę już mam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja sobie zapisuję wszystkie Twoje kursiki i mam nadzieję, że je nadrobię, kiedyś niestety:(
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Trochę skomplikowanie, ale interesująco jednocześnie - chyba spróbuję :) Twoje kartki w tej formie są bardzo efektywne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolejny świetny składaczek :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowny składaczek spróbuję zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takiej kartki jeszcze nie robiłam, chętnie spróbuję!
    Twoje inspiracje Ewuniu są fantastyczne.
    Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. to już dwa miechy minęły ? Ale czas leci, no nic będę kombinować, bo ta forma nie jest łatwa, chociaż Ty Ewuś widzę z każdą sobie świetnie radzisz, śliczne karteczki !!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ewciu, super składaczek, na pewno w zabawie mnie nie zabraknie.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ewuniu dzięki że wysłuchałaś głosu z "ludu" :-)
    Świetna jest ta kartka i jak zawsze perfekcyjny kursik. Inspiracje rewelacyjne a smerfy z nutkami z radością przyjmę do zabawy.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, smerfy to stara praca ;-) Ja dołączam się z tą z banerka :-)

      Usuń
  13. Ostatnio trochę zaniedbalam tworzenie z Tobą, obiecuję poprawę. Ten składać zek prezentuje się elegancko. Twoja kartka jest jak zawsze świetna, do pieszczona.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ewuniu moja karteczka dla Ciebie jest tutaj:
    https://misiowyzakatek.blogspot.com/2018/11/kartki-na-zabawy.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałe kartki Ewuniu robisz. Są takie radosne, kolorowe, bajkowe ...
    Uporałam się ze składaczkiem ... trochę drobnych kłopotów było ale wyszedł, już w 99% gotowy :)
    Miłego dnia całego

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz