wtorek, 1 maja 2018

Tniemy i gniemy wyzwanie #5

Dziękuję wszystkim za udział w wyzwaniu # 4 ,piękne prace powstały w różnorodnej tematyce .
Można je obejrzeć w naszej galerii . Forma zyskała Waszą przychylność co bardzo mnie cieszy :-)

Krótkie podsumowanie :

w wyzwaniu #4 wzięło udział  31 osób  
powstały      53 kartki
1 kartkę zrobiło     21  osób
2 i więcej kartek    10  osób
rekordzistka wyzwania   Małgosia X - zrobiła 8 kartek

Czas na kolejne zmagania z papierem ;-)

Ponieważ sezon ogrodniczy w pełni przygotowałam prostą ,ale myślę efektowną kartkę .
Będzie dobra na każdą okazję .

1. Jak zawsze proponuję wykonać sobie szablon z kartki ksero .
    Z kartki A 4 odmierzamy po obu krótszych stronach 15 cm i odcinamy zbędny wąski pasek .





2. Odmierzamy 27 cm i dzielimy kartkę na 3 równe części ,każda ma mieć 9 cm . Zbędny pasek papieru wyrzucamy .


3. Środkowa część pozostaje bez zmian . Obie zewnętrzne części możemy sobie od razu rozrysować według schematu .


4. Odcinamy wzdłuż ukośnych  czerwonych linii paski papieru .


5 . Wycinamy ,najlepiej z pomocą nożyka do papieru środki tych trójkątów .


6. Zaginamy ścianki , niebieskie krawędzie do środka ,zielone na zewnątrz .




7. Przygotowujemy prostokąty z papieru skrapowego do oklejenia ścianek . 
Te trójkątne brzegi też wyklejamy i są to najtrudniejsze z uwagi na kształt do wycięcia  elementy.



Jak wykleić te wycięte trójkąty ? Ja przykładam mój wzór do brzegu papieru skrapowego ,odrysowuję po konturze .



Nie wycinam ,tylko zmniejszam wzór po 2 mm z każdej strony 


Dopiero teraz wycinam  ten mniejszy element

Przykładam do bazy ,jeśli nie jest dobry to robię poprawki . Z drugiej strony tak samo robię . 
Pamiętajmy ,że obie strony mogą się odrobinę różnić i dlatego trzeba czasem dwa odrobinę różne te trójkątne  paski wycinać.

8.Przyklejamy do bazy wybrane elementy . U mnie miała być kartka komunijna a wyszła jak zawsze urodzinowa/imieninowa  ;-)




Kartka jak zawsze na plaskato wchodzi do koperty  ;-)




Piękne będą zestawienia kontrastowe ,dodatek koronek dziurkaczowych lub wykrojnikowych , można zmienić kształt skrzydełek bocznych i zamiast trójkątów zrobić półkola itp.
W środek można wkleić życzenia ,cytaty lub grafikę .
Można te zagięte części zrobić na wzór marynarki ,w środek wkleić fragment kamizelki .

Wy z pewnością  coś wymyślicie i pokażecie swoje wspaniałe pomysły .

banerek do wyzwania :


Moje prace w tej formie ,ale z prostymi bocznymi skrzydłami :



                                   
                                                    NASZE  KARTKI :

                                                  Micia 



nr 3 i kolejne    do  nr 8






                                          Lidia /Czarna dama


Agata Baran 





                                                                         Bogusia 


                                                                 ewinka Nowa 









                                                                    Ewa  Gawlik


















                                                                        Ewa Jurewicz 




                                                                   Danka M.








                                                                        Elunia 




                                                                  Reanja 


Ania  / Iwanna



















"ciut, ciut" po terminie  ;-)





31 komentarzy:

  1. Bardzo efektowna karteczka. Dziękuję za kolejny bardzo fajny kursik .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kursik,to już wyższa szkoła jazdy :) pomysłowa jestes Ewciu :) Piękne prace :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super karteczki, ja chyba pozostanę przy prostych bokach:) Obawiam się, że nie dałabym rady równo wyciąć tych trójkątów;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli zrobisz sobie wzór na kartce ksero ,to te wycięte trójkąty wystarczy odrysować na wzorzystym papierze i pomniejszyć o 2 mm z każdej strony.
      Można ich nie wycinać lub zmienić kształt na inną figurę ;-)

      Usuń
  4. O właśnie ja podpiszę się pod słowami Agi - to już wyższa szkoła jazdy, zwłaszcza oklejenie tych bocznych skrzydełek:)
    Ale trzeba próbować:)
    Pięknie inspiracje stworzyłaś Ewuniu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. o cholerka- łatwo nie będzie ;-D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ewuniu skad bierzesz pomysły. Są genialne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Schemat czytelny , nie wiem co mi wyjdzie po wycięciu tych skrzydełek, jak je ozdobić, ... jak się powycina to dopiero będzie widoczne. Wydaje mi się dość trudna ta forma nie tyle w wycinaniu ile w ozdobieniu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ewuniu kursik świetny - jak zwykle - dziękuję.
    Forma kartki ciekawa - będę próbować.
    Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna! Właśnie zrobiłam na "brudno" i faktycznie docinanie tych trójkątnych skrzydełek może nie byc takie łatwe:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa forma, super kursik :)
    Śliczne karteczki!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe te kartki i ciekawe czy ja podolam. Ale spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością sobie poradzisz ,to prosta forma :-)

      Usuń
  12. Ewciu, ciekawa forma, nigdy się z taka nie spotkałam. A Twoja kartka zachwyca. Porywam banerek:)
    Wspaniałej majówki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo byłam ciekawa kolejnego składaczka i ... chyba mi się podoba :) Na pewno takiego jeszcze nie robiłam. Świetny kursik Ewciu, bardzo czytelny.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ewuniu świetny kurs i wygląda bardzo zachęcająco.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. Ewuniu będę próbować, bo jak dla mnie forma jest rewelacyjna, tylko nie wiem czy z wykonaniem podołam
    Buziaki przesyłam i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. O Matko, łatwo nie będzie. Ale co tam,spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale karteczki wychodzą piękne -trzeba przyznać,jesteś w tym co robisz mega dobra!

    OdpowiedzUsuń
  18. Juz posta lekcja ?! Szybko ....

    A forma ciekawa:) jest teraz sporo okazji wiec cos powstanie :) Twoje Ewo T karteczki super, zwłaszcza ta urodzinowa dla Zosi mi sie spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Forma nie jest skomplikowana ale ... :)
    No dobra, spróbuję (jak się otrząsnę z marazmu).
    Podobają mi się Twoje kartki Ewuniu :)
    Jedna forma a możliwości wiele.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Fantastyczna forma, Ewciu. Mam nawet pomysł na kartkę i być może jeszcze dziś wieczorem do niej zasiądę. Obawiam się tylko, czy nie będzie zbyt zmieniona.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ciekawa forma z tymi wyciętymi skrzydełkami, śliczna kartka Ewuniu :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetna forma i daje takie możliwości! Trójkąciki jak dla mnie jeszcze troszkę za trudne, ale pewnie spróbuję :) Tymczasem troszkę zmodyfikowałam te boczne skrzydła :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję Ewuniu nie byłam pewna czy w takiej formie moje składaczki mogę tu porzuci.
    Pozdrawiam serdecznie 😊 Ewuniu i sklejam coś jeszcze 😊

    OdpowiedzUsuń
  24. Nieprzeciętne, niesamowite, efektowne i fajne !!! Piękna kartka !!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-)Zapraszamy do wspólnej zabawy :-)

      Usuń
  25. No tak,ja się zagapiłam kartki na @ nie wyslalam. Dobrze że mnie odwiedziłaś i sama karteczkę zauważyłaś 😊 i do kolekcji dodałaś.
    Dziękuję i życzę miłego dnia 😊

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuję Ewuniu za ściągnięcie zdjęcia mojej karteczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co.Sama się zagapiłam i nie dodałam informacji w poście o podsyłaniu kartek na maila ;-)

      Usuń

Dziękuję za komentarz