środa, 1 lipca 2020

Tniemy i gniemy papier- wyzwanie # 18

Butelki z poprzedniego wyzwania cieszyły się umiarkowanym powodzeniem.
Wiadomo, nie każdemu się trafi kartka na powitanie maleństwa lub urodzinowa.

Dzisiaj szybki kursik na kartkę schodkową. Ostatnio dość często pojawia się u mnie taka forma.
Jest ona prosta i efektowna.
W dodatku można schodki zrobić na obie strony korzystając z jednego sposobu rozrysowania formy.


ZACZYNAMY !!!

1. Przygotowujemy z papieru wizytówkowego prostokąt o wymiarach 14 cm x 28 cm


2. Po prawej stronie odmierzamy od dołu 3,5 cm i rysujemy delikatnie linię długości 8 cm.


3.  Następnie  odmierzamy kolejne odcinki według schematu:


4. Rozcinamy formę wzdłuż czerwonej przerywanej linii. Niebieskie przerywane linie oznaczają zagięcie do góry, zielone do środka. Zaginamy schodki, składamy na pół kartkę i zaginamy jej lewą część równo w połowie. Można sobie wcześniej wyrysować linię, ale myślę, że to zbędne.





Środkowy schodek jest największy, całe składanie jest symetryczne. 
Dlatego możemy odwrócić kartkę i schodki wyjdą nam z lewej strony.

Wersja 2

W tej formie schodki są od najmniejszego do największego, ale sposób wykonania taki sam.
Troszkę inny rozmiar bazy prostokątnej 14 cm x 29 cm.
W tej formie nie można odwrócić tyłu do przodu, bo będziemy mieć największy schodek z przodu, a on zasłoni nam te tylne, mniejsze. Schodki wiszą w powietrzu.






Teraz wyklejamy kolejne elementy papierem skrapowym i ozdabiamy według własnego pomysłu.

Ja zrobiłam kartkę urodzinową z uroczą królową .





Napis też digi, od Magudy.

Inne kartki w tej formie, niektóre z nich mają schodki od najmniejszego do największego.
Jutro wrzucę schemat takiej formy kartki schodkowej.







Myślę, że będzie dobrze pasować na każdą okazję.

Banerek:



NASZE  PRACE :



































nr 2,3,4














18 komentarzy:

  1. Piękna ta kartka schodkowa !!! Ta z aniołem - najcudniejsza !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna forma i świetna karteczka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna kartka schodowa. W Twoim wykonaniu wszystkie przepiękne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Och. Widziałam u Ciebie już te schodki i bardzo mi się podobały. Cieszę się, że jest ta kartka do zrobienia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewciu przyznam że butelka mi nie pasował, ale zrobiłam :-) Ta schodkowa natomiast jest extra i z miła chęcią się tą formą pobawię. nawet już mam pomysł :-)
    Pozdrawiam i dziękuję za zabawę

    OdpowiedzUsuń
  6. Efektowna i uniwersalna forma, prześliczne karteczki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ewciu, takiej schodkowej jeszcze nie robiłam, więc z przyjemnością się z nią zmierzę. Piękne są Twoje inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię kartki schodkowe. Dają mnóstwo możliwości ozdabiania. Podejmuje to wyzwanie.pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. piękne i efektowne, a ta pszczółka cudowna!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ewo swietna kolejna forma wiec na bank sie z nia zaprzyjaznie;) butelka tez jakos mimo początkowego braku pomyslow posłużyła do kilku okazji wiec dziekuje Ci za kolejny fajny czas inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piekne prace Ewciu :) a pszczółka jest bajeczna :) co to za stempelek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:-) Stempelek stąd https://www.thepapershelter.com/index.php?main_page=product_info&cPath=3_4&products_id=887 , są cudne :-)

      Usuń
  12. Z butelką dałam ciała, pierwszy raz od początku zabawy:) Jakoś nie nie miałam ani pomysłu ani okazji. Ale ze schodkami zmierzę się na pewno.
    Twoje inspiracje Ewciu są prześliczne, ogromnie mi się podobają.
    Buźka!

    OdpowiedzUsuń
  13. Beautiful cards. Love this design. Thanks so much for sharing your creations with us at The Paper Shelter challenge. Good luck with your entry - Patsy

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkie kartki śliczne :)Forma w obu przypadkach ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow this is amazing!! Beautiful card! Good luck in our challenge, and thanks for sharing and joining us at TPS! Hug Lena

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystkie bez wyjątku są rewelacyjne pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny kursik - wspaniałe prace!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz