poniedziałek, 21 stycznia 2019

Zimowa kartka - kursik

Kiedy Ewcia Hubka pokazała na swoim blogu bajecznie zimową kartkę -to ta klik ,
Renia zapytała czy będzie kursik na nią ./ komentarze w poście /
Uznałam, że kartkę da się zrobić ręcznie, bo widziałam jak można skleić poszczególne jej części, aby uzyskać stabilną formę.

Wprawdzie nie wykorzystałam tego podpatrzonego w internecie sposobu łączenia, ale pokazuję moje wypociny, bo "pierwsze koty za płoty" jak mówi powiedzenie ;-)
Ogólnie z efektu jestem zadowolona, niewielkie  błędy zrobiłam .
Postaram się kolejnym razem przetestować inny sposób połączenia kart, jeszcze 2 takie sposoby są .
Przynajmniej  na chwilę obecną .








Oczywiście składa się na płasko 



             A teraz kursik - dla chętnych wyzwanie # 9 i 1/2 

1. Wycinamy 4 takie same prostokąty, u mnie 10,5 cm x 14,8 cm .
    Brzegi można wyciąć dziurkaczem brzegowym , w środku trzech kart wycinamy takie same okienka.



2. Czwarta kartka ma wycięte tylko brzegi, plecki będą potrzebne do naklejenia tła, a z tyłu życzeń.   Ten bajeczny turkusowy papier w śnieżynki tutaj - Dziękuję :-)



3. Na tym  etapie od razu wyklejamy wszystkie karty, ozdabiamy brokatami, konturówkami 
i czym tylko chcemy. 






4. Wycinamy 4 paski 4 cm x 1,2 cm + zakładki 1,5 cm z obu stron . Paski dostosujcie szerokością do listw u góry i dołu. Moje listwy  u góry są mniejsze i pasek przy przesuwaniu rozdarł kartę do końca. 
Może tego nie widać, ale lepiej sobie oszczędzić takiej przykrości ;-)


5. Do plecków przyklejamy paski, dwa u góry i dwa na dole, po wcześniejszym dokładnym rozrysowaniu miejsc klejenia.



6. Na dwóch kolejnych kartach w tych samych miejscach na dole i górze rysujemy linie 
 i rozcinamy je tak, aby dało się wsunąć przez nie paski . 
Nakładamy kolejne karty na paski górne i dolne .




7. Na koniec przyklejamy kartę przednią . 
Ja dopiero później przykleiłam napis, gazę, bombki i śnieżynki.


Niestety nie posiadam żadnego śnieżynkowego dziurkacza brzegowego.
Ten ma delikatną koronkę, zbytnio nie odciąga uwagi od wnętrza.
Kartka jest pracochłonna, użyłam dwóch stempli, które musiałam dokładnie wyciąć nożyczkami i je podmalować .
Kto ma wykrojnikowe elementy, szybciej sobie poradzi z oklejeniem kart.
Ponieważ na kartce jest mróz, zgłaszam ją na zabawę u Reni:


Są też okna i drzwi, pasuje zatem i do Ewci / Hubki

A jeszcze pasuje na wyzwanie

Co Wy na to ? Jak ktoś chce się zmierzyć z połówkowym wyzwaniem, to ZAPRASZAM !

26 komentarzy:

  1. Ho ho ho narobilaś Ewciu smaku, wyższa szkoła jazdy ale w Twoim kursiku bardzo czytelna. Bylam oszolomiona tym pieknym polyskiem, iskrzeniem i warstawmi u Hubki i u Ciebie nie mniej mi szczęka opadła I mam ogromna ochote wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. W życiu bym takiego kursiku nie zrobiła!!!!!!!! Rewelacja!!!!!!!! I moim zdaniem dużo ładniejsza od tego mojego wykrojnika!!! rewelka- mówiłam, że w składaczkach jestes niepokonana! :-D Na pewno kiedyś spróbuję! I to z dziurkaczem! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewciu- małe sprostowanie- nic nie było, że trzeba taki wykrojnik kupić, chodziło o to , że nie umiałabym zrobić kursu, aby wyszło identycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie chodziło mi Ewciu, że trzeba kupić wykrojnik żeby wyszła kartka. Tylko, że takie ażury na około można uzyskać tylko dzięki wykrojnikowi. Sama przyznasz, że nawet dziurkacze brzegowe nie są w stanie tak z każdej strony wyciąć ażury, a i środek w innym kształcie niż prostokątny ciężko bez wykrojnika wyciąć .

      Usuń
  4. Po prostu rewelacja. Kartka mistrzostwo a kurs super. Jasno i czytelnie opisany. Jestem zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hubka miała rację nie masz sobie równych w składakach!
    Rozumiem Ewę, bo widziałam kartkę na żywo i w jej kartce wszystkie elementy są z wykrojnika, skleja się i gotowe, więc gdyby zrobiła kurs ze swojej kartki wiele dziewczyn byłoby rozczarowanych, bo bez wykrojnika takiej kartki by nie zrobiły ;) także robienie kursu przez nią nie miało sensu
    Twój kurs wyszedł rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ewuniu cudowna jest ta przestrzenne kartka. Zresztą ten Twój zimowy stempelek podobał mi się od zawsze. Efekt przyznam i mnie wprawił w osłupienie, bo tak pięknej kartki dawno nie widziałam . No i kursik rewelacja !! Dziękuję.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta kartka jest niezwykła, Ewuniu!
    Widać ogrom pracy, ale efekt naprawdę zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ewuniu jesteś wielka!!!
    za to kocham nasz blogowy świat- zawsze można liczyć na kogoś kto pokaże co i jak;D

    Kartka wyszła genialnie, ale to chyba nikogo nie dziwi!!
    dziękuje bardzo :)
    nie wiem jeszcze kiedy ae na pewno spróbuję ją zrobić:)
    Podziwiam i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękna kartka! Jestem pod wrażeniem Twojej determinacji i dziękuję za kurs :)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetna składana na maksa:)
    taka 3 d super efekty:)

    OdpowiedzUsuń
  11. super sobie poradziłaś,ile to pracy....

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna ,fantastyczna kartka.Zadziwia mnie to ,ile jest różnych pomysłów na kartki.Może kiedyś spróbuję ale teraz to za wysoki poziom na składanie jak dla mnie.Dzięki za kurs.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. O raju, Ewa zrobiła swoją kartke wykrojnikiem, ale Ty krok po kroku wszystko ręcznie , no kochana ukłony !!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ewuniu, jesteś po prostu mistrzynią składaczków i zimowych pejzażyków. To jest arcydzieło!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ewcia kartka jest cudna :).

    Jak dla mnie dziurkacz fajnie pasuje :).

    OdpowiedzUsuń
  16. Zachwycająca karteczka!!! Kursik super :) Na pewno skorzystam. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ajajaj jakie cudowności pokazujesz. Kartka pracochłonna to fakt, ale efekt zachwycający. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow szczena mi opadła! Te genialne detale, sople, tło, snieg.... Rewelacja! Dzieki za kursik, ani brzegowych dziurkaczy ani wykrojnikow nie mam ale moze cos wymysle ....?! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniala karteczka i supe kursik, pracochlonny ale moze mi sie uda, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Raju szczęka mi opadła z wrażenia. Jak pięknie ten składaczek wygląda, taka książka w której zamknięto wspaniąły widoczek. Ewuniu podziwiam Twój talent do tych składaczków. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wow - what a stunning card - the layers and the detail are just fabulous - thanks for joining us at Sparkles Christmas challenge

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz