piątek, 1 stycznia 2021

Tniemy i gniemy- wyzwanie #21

 Zaczynam kolejny rok postem wyzwaniowym. To już nasza 21 forma czyli zabawa osiąga całkowitą dorosłość ;-) Wykonałyście piękne składaczki na poprzednią zabawę, ale tamta forma była tylko składana. 

Dzisiaj pobawimy się w cięcie i składanie, forma będzie prosta i efektowna. Pewnie widziałyście ją już na różnych blogach.


Zanim przejdziemy do kursiku, to przedstawię Wam wynik losowania -dzisiaj tylko pisemny, bo zapomniałam zrobić zdjęcie. Skromna nagroda poleci do Eluni - poproszę o adres na maila :-)


Zaczynamy !

1. Wytnijcie sobie z papieru prostokąt o wymiarach 16 x 24 cm.                                                                    Oczywiście wymiary można sobie dopasować do swoich ulubionych. Kartka składa się z 3 równych części, szerokość może być 21 cm lub 27 cm a jeżeli bazę robicie z dużego arkusza to i 30 cm. Węższych niż 21 nie wypróbowałam. 

2. Dzielimy prostokąt na 3 równe części. U mnie każda ma po 8 cm.

3. Na obu liniach przerywanych od dołu i góry odmierzamy po 4 cm i zaznaczamy sobie punkty.     Pierwsze i trzecie pole dzielimy na pół i odmierzamy w stronę środka po 2 cm. Tak jak na rysunku.

4.Łączymy punkty ze sobą, powstała nam linia cięcia taka sama u góry i na dole.


5.Rozcinamy kartkę według czerwonych linii i przyglądamy się kolorowym liniom przerywanym jak ją złożyć. Niebieskie linie oznaczają zagięcie do góry, zielone do środka. Przejechanie po liniach dłutkiem kulkowym pomaga w złożeniu formy.

6. Zaginamy formę i przechodzimy do oklejania bazy. Kartka jest idealna do wysłania w płaskiej kopercie. Jeżeli chcecie ją ozdobić przestrzennymi kwiatami, to tylko jej pierwszą część. Wtedy najlepiej ją zapakować w pudełko. Trzy ścianki większe to dużo miejsca do zagospodarowania. Można to wykorzystać do umieszczenia cytatów, dużych cyferek urodzinowych, symboli dodatkowych pasji solenizanta. Tył jest identyczny.


Po złożeniu:


Tył kartki :


U mnie na czarnej bazie powstała kartka urodzinowa dla nastolatki o sportowych zaintereowaniach. Zmniejszyłam listwy górną i dolną do 3,5 cm, mnie się wydaje zgrabniejsza forma z takimi listwami. Można ją skrócić do 3 cm, ale wtedy te krótsze odcinki mogłyby mieć 1,5 cm.


Środkowa część jeszcze pusta, nie wiem co tam wkleić.



Digi stempel i papier w tle od The Paper Shelter. Złote cyferki mają nawiązywać do złotych pucharów zdobytych na zawodach.

Przyznam, że tylko jedną kartkę kojarzę w tej formie:



Jak coś jeszcze znajdę, to wkleję zdjęcia.
Znalazłam jeszcze jedną, starą, z prostymi, szerokimi listwami i odwrotnym ułożeniem.




                              Banerek poniżej, termin jak zawsze 2 miesiące czyli do końca lutego.


Możecie zrobić prostą listwę u dołu i góry, przyciąć ją dziurkaczami, ponacinać dodatkowo.
 Coś z pewnością wymyślicie :-)

Pozdrawiam nocną porą :-)

NASZE  PRACE :









Małgosia X nr 1,2,3













                                                                         Renia 


                                                     Iza - ciut po terminie ;-)




15 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa forma. Podoba mi się:)))
    Serdeczności Ewa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajnie zaczął mi się Nowy Rok! - od niespodzianki - dziękuję :)
    Zaraz idę pisać maila.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I kto by pomyślał że to już tyle czasu się bawimy. Oczywiście że jestem w kolejnej edycji. Dziękuję Ewo za już . Bardzo fajny ten składaczek.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. O już w końcu się doczekałam nowej składanki. Super. Idę ciąć.

    OdpowiedzUsuń
  5. świetna poczynię na pewno:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ewciu, ale super forma, takiej jeszcze nigdzie nie spotkałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. O rajuśku! jak ja sobie poradzę bez "wzoru"? Ewciu- dziękuję za przesyłeczkę!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękności, ta forma, taka niebanalna, zachwyca mnie ogromnie!
    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoje pomysły na składaczki są genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mistrzyni kreatywności :) brawo :) Do siego Roku Ewciu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow to juz tyle odcinków?! Niesamowite :) forma ciekawa, jak wyjdę na prosta to sie za nia wezme :) dzieki Ewcia !

    OdpowiedzUsuń
  12. W połowie poprzedniego roku wypadłam z gry (nie tylko u Ciebie). Banerek powieszony, spróbuję, postaram się .......

    OdpowiedzUsuń
  13. Na pewno spróbuję zrobić. Do siego roku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz