niedziela, 1 września 2019

Tniemy i gniemy wyzwanie #13

Galopem przeleciały dwa miesiące i czas na kolejną zabawę w cięcie i gięcie papieru.
Jest to nasze wyzwanie #13, myślę, że będzie szczęśliwe i forma okaże się łatwa.
Zresztą po takim czasie wszystkie już jesteście Mistrzyniami w cięciu i gięciu i żadna kartka nie jest Wam straszna :-)

Krótkie podsumowanie odnośnie wyzwania #12:

w zabawie wzięło udział     17  osób    
powstało                   55  kartek
1 kartkę wykonało      9 osób 
2 i więcej kartek          8 osób
rekordzistki  wyzwania   Danka M. i Małgosia X - wykonały po 13 kartek

Forma namiotowa okazała się łatwa i przyjemna co widać po ilości kartek jakie powstały :-)
Cieszę się ,że więcej osób wzięło udział w zabawie i mam nadzieję, że  w związku
z nadchodzącą jesienią będzie coraz więcej czasu na kartkowanie :-)

A co w wyzwaniu #13 ? Kolejna prosta i ciekawa forma dająca mnóstwo możliwości.


Zaczynamy !!!

1. Jak zawsze proponuję wzór rozrysować sobie na kartce ksero.
    Na kartce A4 odmierzamy wzdłuż krótszych boków po 16 cm i łączymy punkty ze sobą.

   

2. Wąski pasek papieru odcinamy i odkładamy na bok, przyda się nam później.


3. Od prawej naszej strony odmierzamy kolejno odcinki : 14 cm i 3 cm. W ten sposób wyznaczamy szerokość  przodu naszej kartki i bok .




4. Z lewej strony odmierzamy zakładkę- ma 1,5 cm oraz 3 cm na drugi bok.


5. Zaginamy papier wzdłuż przerywanych linii.




6. Oklejamy z obu stron największą płaszczyznę kartki . Boki i powstały prostopadłościan.
Można od razu przykleić życzenia.




7. Ponieważ w planach miałam regał z zabawkami i szufladą od razu wycięłam okienka 
i dopiero po ich wycięciu zaczęłam go  oklejać . 
Zrobiłam jeszcze podwójne drzwiczki na dole.


8. Zakładkę smarujemy klejem i przyklejamy tak, aby kartka na na płasko zaginała się 
w obie strony.




9. Z odłożonego paska papieru wycinamy listwę dolną . Do tej pokazanej formy ma takie wymiary jak na zdjęciu, natomiast wysokość 2 cm. Nie chciałam zbytnio zasłaniać drzwiczek.
Wycinamy listwę, zaginamy wzdłuż linii przerywanych i wyklejamy papierem ozdobnym.
Przyklejamy ją na samym dole.


Niestety nie zrobiłam zdjęcia . Ale ten element jest podobny do kartki z wyzwania #2.
Przystępujemy do ozdabiania kartki.







Pokoik dla chłopca zrobiłam pierwszy raz.
Zabawki na regale tekturkowe i skrapkowe, łóżeczko- biały embossing, napis stempelek.

Kilka kartek już takich robiłam na różne okazje :
                                                   
                                                        na 18 urodziny

w tej prostopadłościan wycięty na kształt księżyca:


Tu jest z prawej strony od góry cięty po skosie:


na bierzmowanie dopasowany jako podtrzymanie krzyża :


na powitanie dziecka, prostopadłościan jako komódka :


tu jako regał na zabawki :


5 kartek, tylko tyle pamiętam. Jak coś znajdę w zdjęciach to dorzucę .

Można też zrobić taki prostopadłościan z obu stron, dobrze wyglądałyby takie domki lub zamek 
z wieżyczkami . Może to być okienko lub płotek . 
Liczę na Waszą wyobraźnię i czekam cierpliwie na to, co wymyślicie :-)

Tradycyjnie macie 2 miesiące na wykonanie kartki. 

Banerek do pobrania :


Prosta ???

NASZE   PRACE :


























nr 1,2,3 







nr 1 i 2 





Sylwia   ciut po terminie ;-)




ciut po czasie ;-)




18 komentarzy:

  1. Oj nie jestem dobra w dziwnych formach kartek. Za to muszę się pochwalić że jestem dobra w ich pidziwianiu. Co też zawsze czynię zaglądając tu do ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa forma, dużo możliwości ... podobają mi się takie kartki-pokoiki jak Ty zrobiłaś. Już kiedyś myślałam o takim ,,umeblowaniu,, kartki. Spróbuję choć jedną zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne twoje przykłady:)
    nie wiem czy ja mam taką wyobrażnię co do tej kartki ale zrobię z przyjemnością:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ewa super te składaczek, wygląda na prosty a bardzo efektowny. Czas pokaże jak będzie w "praniu". Kursik jak zawsze świetny.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pełna podziwu dla Ciebie :) jesteś niesamowicie pomysłowa i kreatywna :) nie przestawaj :) karteczki cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjna kartka!!! Podziwiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. super prace,karteczka wspaniała

    OdpowiedzUsuń
  8. O jacie, tutaj się dzieje :).

    Główna kartka jak i pozostałe są super :).

    Myślę, że spora praca przed dziewczynami :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Banerek pobrany, Twoje piękne inspiracje pooglądane, Ewciu.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super statystyka, a nowe propozycje i inspiracje super! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Forma bardzo ciekawa a karteczki, które pokazałaś są świetne. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne karteczki, kursik świetny.:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy składaczek. Będę próbować go zrobić a jak wyjdzie to się okaże. Twoje składaczki są rewelacyjne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. U Ciebie tak slicznie wszystko wyglada Ewo:) poddawać sie nie bede, zobaczymy co mi wyjdzie :) usciski !!! A i podsyłam zebys sobie zerknęła na prace naszych pociech :)

    http://robotkirecznenawesolo.blogspot.com/2019/09/wyzwanie-cykliczne-morskie-klimaty.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo mi się podoba ta forma a Twoje inspiracje Ewciu są zachwycające!
    Cieplutko pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawa forma. Karteczki świetne wszystkie. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz