wtorek, 1 września 2020

Tniemy i gniemy papier -wyzwanie # 19

Wiecie, że 3 lata temu zaczęłyśmy zabawę w cięcie i gięcie papieru???
Myślałam, że już ją zakończymy, bo grono uczestniczek mocno się przerzedziło od początku zabawy.
Byłam pewna, że już jesteście zmęczone taką formą zabawy.
Ale kilka osób zadeklarowało chęć dalszych zmagań z materią ;-)
Zatem oto jest ciąg dalszy czyli wyzwanie # 19.

Wybrałam prostą formę, którą oglądałyście w poprzednim poście.
Jest to, tak naprawdę część formy z naszego wyzwania # 7, mamy literkę L z lewej strony kartki lub prawej, jak nam pasuje.


ZACZYNAMY !!!

1. Przygotowujemy bazę ze sztywniejszego papieru -prostokąt o wymiarach 22 cm x 16 cm.
Z lewej strony odmierzamy 8 cm, delikatnie rysujemy linię równoległą do krótszego boku, kończąc ją 3 cm przed dołem kartki.


2.  Od tej linii odmierzamy 3 cm i rysujemy kolejną równoległą linię, tym razem aż do dołu kartki.


3. Od tej linii na dole odmierzamy kolejne 3 cm i rysujemy w górę króciutką linię długości 
3 cm. Łączymy punkty tak jak na rysunku i przecinamy kartkę wzdłuż tego czerwonego odcinka .
Pozostałe linie przerywane będą zagięte, warto je przerysować dłutkiem.


4. Zaginamy kartkę według wzoru, oklejamy papierem i ozdabiamy.



                                                                   Prościutka, prawda ???

Według mnie ciekawsza jest wersja z lustrzanym odbiciem, czyli literki L po obu stronach, skierowane do siebie. Tworzy się nam taka ramka, możemy ją ozdobić kwiatami a w środku, w głębi dać jakiś motyw główny. Ta forma ma wąskie ramki, zrobiłam ją z połowy kartki A4.
Ale rozmiary kartki dopasowujecie do swoich potrzeb.


U mnie na życzenie koleżanki powstała kolejna kartka z wilczurem, bo poprzednia tak jej się spodobała, że chciała jeszcze jedną. Na szczęście mogłam morze zamienić na góry ;-)



Jutro podmaluję lepiej górskie szczyty i strumień. Pies też zbyt jasny wyszedł.
Będą poprawki ;-)


Do tej pory zrobiłam tylko te kartki w tej formie:



A ta jest połówką rzymskiej jedynki :



                   Ja myślę, że te połówki rzymskiej jedynki po obu stronach też będą efektowne.
                                                       Trzeba spróbować!

                                A może macie jakieś pomysły na zmianę formy zabawy???
                                               Wszystkie sugestie mile widziane :-)
                                   Banerek już jest, czas na wykonanie kartki 2 miesiące.

                                                             Pozdrawiam serdecznie :-)


                                                               NASZE  KARTKI :
                 
                                                 Bogusia 


                                            ewinka Nowa
                                                                                











                                                                              nr 8











Iza 


























16 komentarzy:

  1. Niesamowite robisz te składane formy i masz chyba w głowie niekończący się tabun pomysłów :) brawo Ty !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mam nadzieję, że w kolejnym roku będzie ono również i będę mogła się pobawić i ja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Karteczka super. Cieszę się, że zabawa zostaje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe składaczki Ewuniu.:) Ściskam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uff, dobrze, że zabawa trwa nadal.

    OdpowiedzUsuń
  6. To już 3 lata? Nie do wiary! Z przyjemnością będę się bawić dalej Ewuniu bo dzięki Tobie wiele się nauczyłam. Forma prosta ale daje mnóstwo możliwości.
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ewus, nie mogłam uwierzyć ze to juz tyle lat, no jestem wciąż pod wrażeniem ze tak długo sie bawimy :) ja oczywiście spróbuje swoich sił Hihi :):):) I dzieki dla Ciebie😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam Twoje składaczki zawsze są pomysłowe i perfekcyjne wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. twoje śliczne :)
    walczymy dalej:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też się cieszę, że zabawa trwa nadal. Można dużo się nauczyć od Ciebie.
    Twoje składaczki są niesamowite i wykonanie.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kartki śliczne, pierwsza klasa:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję Wam, cieszę się, że składaczkowa ekipa nie odpuszcza :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ewciu Twoje składaczki są zawsze super i zawsze z radością je robię. Mnie się tak wszystko podoba.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Trafiłam tu przez przypadek i chyba zostanę na zawsze 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz