wtorek, 1 stycznia 2019

Tniemy i gniemy - wyzwanie #9

Pierwszy post w nowym roku 2019 z pewnością przez kilka osób z ekipy T i G jest mocno wyczekiwany.
 Dziękuję za życzenia pod poprzednim postem. Życzę kolejnego twórczego roku, pełnego pomysłów i czasu na ich realizację . Z tym zazwyczaj jest najgorzej ;-)

Ale jak wiecie niemoc twórcza mnie ogarnęła i jakoś długo mi zeszło z przemyśleniem kartki i jej wykonaniem.

Zaczynamy od statystyk .W wyzwaniu # 8 powstały piękne i różne tematycznie kartki . Zachęcam do obejrzenia ich w naszej wyzwaniowej galerii.

W wyzwaniu # 8 :
kartki wykonało  15 osób 
powstały  23 kartki 
1 kartkę wykonało 11 osób 
2 i więcej kartek 4 osoby
rekordzistki wyzwania  Małgosia X i Zofiko4 kartki

Wszystkie kartki wykonane przy kursikach wyzwaniowych były na konkretne okazje .
Tym razem poproszono mnie o szybsze wykonanie dwóch kartek z okazji Dnia Babci i Dziadka.
Czyli po dwie osoby na jedną kartkę.
I tak rozmyła się pierwotna koncepcja planowanej na dzisiaj kartki z koniecznością wybrania formy, która pomieści podwójne elementy dla dziadka i babci .
Zaczęłam od kartki dla dziadków, których osobiście znam ;-)

Wybrałam  formę, która łączy w sobie dwie formy sztalugowe : ukośną i zwykłą .


A jak zrobić kartkę pokazuję poniżej ;-)

1. Z kartki A4 odmierzamy kwadrat o bokach 20 cm. Odcinamy pozostały papier i odkładamy resztę na później.



2. Dzielimy kwadrat na pół wzdłuż jednego boku . Składamy na pół i otrzymujemy prostokąt o wymiarach 10 cm x 20 cm 




3. Górną część prostokąta dzielimy na pół tak, aby powstały nam 2 kwadraty .


          4. Rozcinamy wzdłuż czerwonej przerywanej linii .


5.  Rysujemy delikatnie na obu małych kwadratach ukośne linie według wzoru.


6. Zaginamy kwadraty według wyrysowanych linii do środka .





7. Z pozostałego kawałka papieru wycinamy prostokąt , mój ma konkretne wymiary, ale możecie sobie zmieniać je według potrzeby. 
Składamy go na pół, wierzchnią część jeszcze raz na pół  i oklejamy papierem skrapowym.
Powstała malutka zwykła sztalugowa forma .




8. Oklejamy bazę papierem skrapowym i przyklejamy małą sztalugową formę na środku dolnej części .


9. Teraz  naklejamy na ukośne ścianki z przodu elementy dowolne czyli ozdabiamy formę .
I pamiętajmy, że w tym wypadku forma zwykłej sztalugówki utrzymuje ukośne sztalugówki.
Jeżeli zrezygnujecie z tego środka potrzebne będą dwa grubsze elementy po bokach, które będą oparciem dla ukosów.



Forma jest idealna na podwójne okazje. Czasami ślub i chrzciny są w tym samym dniu, czasami małżeństwo lub rodzeństwo obchodzi jednocześnie urodziny/ imieniny .
Ale też i dla jednej osoby będzie dobra. 

Ja wykorzystałam do tej pory tylko podwójną sztalugówkę ukośną .






Połączyłam też ukośną sztalugówkę ze zwykłą w ten sposób:


Jeszcze jedną taką zrobiłam, ale nie mogę znaleźć zdjęcia. 

Macie wybór , możecie swoje kombinacje wykonać. Jestem ciekawa co wymyślicie.
Można zmniejszyć sobie kartkę . Ta wymaga długiej koperty .

Tradycyjnie mamy 2 miesiące na wykonanie kartki. 
Zaległe wyzwania też możecie podsyłać na maila : ewinka2@gmail.com

NASZE  KARTKI :















nr 2 


nr 3


nr 4

nr 5



nr 2


nr 3


nr 4
















nr 2 













nr 2






















35 komentarzy:

  1. Czekałam, czekałam i się doczekałam :)
    Potrzebuję wzór na kartkę ,,pojedynczą,, (żartowałam) ... forma mi się podoba, jest ciekawa i można pokombinować przecież. Dobra, robię, będzie fajna kartka a może i dwie bo możliwości/rozwiązań wiele.
    Pozdrawiam noworocznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku .
    Super składaczek.
    Z przyczyn osobistych zrobiłam sobie przerwę w kartkowaniu z Tobą, Ewciu, ale z przyjemnością nadrobię wszystkie karteczki.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem zaskoczona prostotą wykonania tego składaczka bo wygląda na bardzo skomplikowaną formę. Świetna propozycja Ewciu! Przesyłam noworoczne uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Statystyka wypada całkiem dobrze. I nieoczekiwanie załapałam się na tytuł rekordzistki!!

    Nowe wyzwanie ciekawe. Dalej będę gięła i cięła z Tobą. Wszystkiego dobrego w 2019 roku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewo osiągnęłaś już chyba mistrzostwo w wymyślaniu nowych form składaczkowych Brawo! owocnego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. super~! ja na pewno się zmierzę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ewciu, porywam banerek. Forma naprawdę niezwykła.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolejny super składaczek, ja niestety w tym roku muszę się mocno ograniczyć w zabawach, to po pierwsze a po drugie przyznaję się bez bicia, że mnie jednak te składaczki tak do końca nie pociągają więc w tym roku będę Wam tylko kibicować. Ale ciesze się, że w poprzednim roku sie z Wami bawiłam i w ogóle spróbowałam, dzięki za wszystko i wszystkiego dobrego w Nowym Roku Ci życze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lideczko, nie ma sprawy . Dziękuję, że bawiłaś się z nami :-)

      Usuń
  9. Ach i och! Ewuś no bede ćwiczyć :)
    Twórczego i radosnego nowego roku Ci zycze 😘

    OdpowiedzUsuń
  10. No ciekawie ciekawie :D Mam nadzieję, że sobie poradzę z takim składaczkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawa forma! :) Na pewno się z nią zmierzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak zawsze masz głowę pełną pomysłów :).

    OdpowiedzUsuń
  13. Tym razem nie odpuszczę. Czekamy na bliźnięta w rodzinie. Będzie jak znalazł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ewuniu świetny kursik i super kartki. Banerek wisi i mam nadzieję , że wyrobię z czasem żeby coś "poskładać"
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Cieszę się, że spróbowałam i zrobiłam kilka kartek wg twojego pomysłu. Jednak,przyznaję się wolę kartki nie aż tak bardzo skomplikowane.Podziwiam twoje pomysły i zastanawiam się skąd ty je bierzesz ;-)
    Róbcie piękne kartki ja pozostanę przy kibicowaniu.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Basiu, nic na siłę ;-) Dziękuję, że bawiłaś się z nami :-)

      Usuń
  16. Witam Noworocznie :) wydaje się łatwa ta skomplikowana forma :)Zrobię ją dla mojej kuzynki na osiemdziesiate urodziny. Pozdrawiam wszystkie uczestniczki.

    OdpowiedzUsuń
  17. ja drugi rok pokartkowałam u Uli czekam na większe wyzwania:)
    więc pozwól mi dołączyć do waszej ekipy i pokleić z wami:)
    serdeczności w nowym roku a kartki są przeurocze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała ekipa zaprasza do wspólnego kartkowania :-) Kartki przestrzenne wyglądają na skomplikowane, w rzeczywistości są dość proste do wykonania tylko czasochłonne :-)

      Usuń
  18. Ewinko czytasz w moich myślach właśnie przedstawilas mi pomysl na dzien babci i dziadka. Takiej formy jeszcze nie maja w swojej kolekcji 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się ucieszą z takiej nietypowej formy !Ja też zabieram się do robienia kolejnej.

      Usuń
  19. Bardzo ciekawa forma, szczególnie gdy chce się uczcić dwie uroczystości, lub dwie osoby na jednej kartce.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawa forma tej kartki.Mam ochotę się z nią zmierzyć ,tylko czy podołam.Nigdy nie robiłam kartek przestrzennych.Ale może....
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością Elu podołasz! To prosta forma, ona tylko skomplikowanie wygląda.
      Czekam na Twoje pierwsze podejście :-)

      Usuń
    2. Mój pierwszy składaczek,nie bardzo wiem jak zgłaszać karteczki więc wklejam linka:
      http://mojeroznerobotki.blogspot.com/2019/01/pierwsza-przestrzenna.html
      Pozdrawiam

      Usuń
  21. Super forma,poprzednia mnie wykończyła i nie pomimo podjętej próby, skapitulowałam. Ta jest fajna, na pewno coś powstanie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Rewelacyjne sładaczki już coś mam choć chyba " przekombinowałam" w składaniu.
    Podziwiam dziewczyny że tak szybko stworzyły takie piękne kartki.
    Pozdrawiam cieplutko 😀

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetna jest ta forma....może się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  24. strasznie fajny pomysł!! Na pewno skorzystam, jak tylko znajdę trochę czasu na to. Pozdrawiam i zapraszam również do siebie!

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawa forma, śliczne kartki.:)

    OdpowiedzUsuń
  26. trafiłam tutaj przypadkiem i - och, jakże mi się podoba! Zostaję na dłużej :) Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :-) Zapraszam do wspólnej zabawy w cięcie i gięcie :-)

      Usuń

Dziękuję za komentarz