poniedziałek, 1 lipca 2019

Tniemy i gniemy wyzwanie # 12

Chyba zbyt trudne okazało się wyzwanie # 11 albo brak czasu sprawił, że mało osób wzięło udział w zabawie.
Ja skłaniam się przy drugiej opcji, bo jako w miarę aktywny użytkownik działki wiem, że ciągle jest na niej coś do zrobienia. W dodatku sezon przetwórczy otwarty został przez truskawki, a teraz maliny czarne, borówki amerykańskie, jagody kamczackie, porzeczki
i agresty już gotowe do zbiorów.
Ostatnio znalazłam pierwsze dojrzewające jeżyny . Czyli wszystko naraz dojrzewa w tym upalnym słońcu ;-)

Nasze pudełkowe składaczki z wyzwania #11 można zobaczyć tutaj
Jak zawsze wykazałyście się pomysłowością , Ewa dodała ażurowe okiennice, Ewa Hubka wykorzystała wykrojniki w owalnym kształcie ,tematyka prac też różnorodna. Wszystkie prace zachwycają kompozycjami :-)

W wyzwaniu # 11 :

    wzięło udział  12 osób
    wykonane zostały  24 kartki 
   1 kartkę wykonało  5 osób
    2 i więcej kartek wykonało 7 osób
   rekordzistka wyzwania Małgosia X wykonała 5 kartek

Wyzwanie #12 będzie łatwiutkie. W końcu mamy wakacje i inne rzeczy na głowie dlatego nie będziemy się jeszcze dodatkowo zastanawiać nad wykonaniem składań i gięć.
 Proponuję formę namiotową, która mimo, że jest prosta rzadko gości na blogach karteczkowych.
A ma bardzo duże możliwości ;-)

Zatem do dzieła , zapraszam na kursik w nieco inny sposób pokazany :

1. Bierzemy kartkę formatu A4 i odmierzamy wzdłuż obu krótszych boków tyle centymetrów ile potrzebujemy na kartkę .
    U mnie to 14 cm, zginamy prostokąt na pół.


Możemy sobie teraz wyciąć okienko lub zacząć ozdabiać kartkę .




2. Z papieru wycinamy prostokąt wielkości 14 cm x 8 cm.


3. Dzielimy otrzymany prostokąt na cztery paski po 2 cm i zaginamy według wzoru :


Można od razu wykleić w środku skrapowym papierem.




4. Zagiętą  listwę wklejamy w środek kartki :



Można też na zagiętej kartce narysować wzór, aby stworzyć kartkę namiotową w innym kształcie:






Jak to zrobić ?

1. Wybrać motyw na kartkę , u mnie to ulubieniec solenizantki królik Bing.
Skorzystałam z kolorowanek do wydruku z tej strony  - dziękuję za udostępnienie :-)



2. Na zagiętej kartce przykleiłam trawę :


3. Położyłam na kartce balon i bohaterów bajki i obrysowałam ich kształty ołówkiem:


4. Przykleiłam balon :


5. Wycięłam kształt według konturów :


6. Przykleiłam grafikę :


7. W środku po obu stronach przykleiłam trawę :


8. Listwę wykleiłam zielonym papierem :

9. Przykleiłam listwę do jednej strony kartki, potem do drugiej:



10. Czas na dodanie cyferki i tekstu oraz kwiatków i prezentu :




Banerek wyzwania  :


Ciekawa jestem Waszych prac w formie namiotowej .

Jeżeli ktoś nie zdążył z kartką pudełkową a ma ją zrobioną lub nie przekazał informacji, że ją pokazał na swoim blogu dajcie znać uzupełnimy galerię .
Zdjęcia kartek lub zbiorczy kolaż podsyłajcie na maila: ewinka2@gmail.com

Zapraszam do wspólnej zabawy :-)

NASZE  PRACE  :


















nr 1 do 12





























od  1 do 9





























23 komentarze:

  1. Oj dawno mnie u Ciebie nie było, Ewciu.
    Super propozycje. Coś z okienkiem chodzi mi po głowie, więc pewnie uda mi się przygotować. Tymczasem pozdrawiam Cię serdecznie i do miłego ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna prosta forma, w sam raz na wakacje. Nie robiłam jeszcze namiotowej kartki i chętnie spróbuję.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewcia, super i....łatwe!!!!!Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  4. Namiotową już robiłam, jest łatwa ale ... spróbuję odrobinę ją sobie skomplikować :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam skomplikować a poszłam na łatwiznę. Kartek więcej ,,niż ustawa przewiduje,, zrobiłam więc już wystarczy ale ... jak spojrzałam na Twoją Ewciu kartkę z murkiem to zachciało mi się jeszcze kilka zrobić :)

      Usuń
    2. Myślę, że dla wszystkich kartek szybko zrobi się miejsce w domach różnych solenizantów. I wcale łatwizną nie jest okienko okrągłe czy shaker :-) Kwadratowe okienko to też dobre rozwiązanie, daje więcej miejsca na umieszczenie czegoś w tle ;-)

      Usuń
  5. Bardzo fajna forma. Cieplutko pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. super sprawa , tez takich kilka zrobiłam w swoim zyciu ... Masz rację owoce rosną u mnie czas zebrac porzeczkę

    OdpowiedzUsuń
  7. To juz dwa miesiące minęły ?! Szybciorem .... Fajna i ciekawa forma, pewnie cos wymysle 👍😃a Twoja Ewus karteczka sliczna !!!

    OdpowiedzUsuń
  8. super mam nadzieję ,że sobie poradzę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny kursik :) piękna inspiracja :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajna forma, chyba raz ją zrobiłam. Będzie okazja się poprawić:)
    Już porwałam banerek.

    OdpowiedzUsuń
  11. A Twoje inspiracje są świetne, Ewciu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Z tą formą powinno być łatwiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. I tak super statystyka, a ta namiotowa forma wygląda super! Powodzenia! ;) Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mi się podoba taka rozszerzona wersja kursu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kolejna świetna forma:) Ewuniu ja to kiedyś nadrobię, obiecuje:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Niby prosta forma a wygląda bardzo efektownie. Śliczne inspiracje Ewciu!
    Przesyłam serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaaacieee..rzeczywiście moja lodowa kartka idealnie pod Twoje, Ewciu, wyzwanie- chyba dorobię ten dół!

    OdpowiedzUsuń
  18. Zrobiłam prostą, namiotową karteczkę, zgłaszam na Twoje wyzwanie. Pokuszę się na zrobienie innych ale nie wszystkich kartek ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo pomysłowa, mam nadzieję że uda mi się jeszcze jakaś zrobić
    https://eetoilee.blogspot.com/2019/09/zwierzeca-zabawa-kartkowa.html?m=1

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz