czwartek, 1 marca 2018

Tniemy i gniemy -wyzwanie # 4

Dziękuję wszystkim osobom ,które wzięły udział w wyzwaniu  #3 ,zwłaszcza ,że ta forma większości nie przypadła do gustu . Witam serdecznie nowe osoby ,które chcą się zmierzyć z przestrzennymi kartkami .

Krótkie podsumowanie .
W wyzwaniu #3 wzięły udział 34 osoby
powstały 64 kartki
1 kartkę zrobiły   24 osoby
2 i więcej kartek zrobiło 10 osób
rekordzistka wyzwania Małgosia X - 10 kartek

A wszystkie piękne kartki ,Wasze pomysłowe przeróbki formy znajdziecie w galerii tutaj 

Czas na wyzwanie # 4 




Tym razem oprócz gięcia ,będzie jeszcze cięcie ;-)

Od razu przepraszam za kiepskie zdjęcia i być może niedokładny opis kolejnych etapów . Czasowo dzisiaj przepadłam ,a że obiecałam ,że nowe wyzwanie zawsze pojawiać się będzie 1 dnia miesiąca ,to pokazuję mimo że jakościowo nawaliłam .

1. Tradycyjnie polecam przygotować formę z kartki papieru ksero ,bo gdy nam coś nie wyjdzie nie
    szkoda takiej wyrzucić . Na kartce A4 odmierzamy po obu krótszych bokach 15 cm i odcinamy
    wąski pasek .



2 . Odmierzamy wzdłuż dłuższych boków po 18 cm i odcinamy zbędną część .


3. Dzielimy powstały prostokąt na pół .


4. Każdą połówkę dzielimy jeszcze raz na pół ,ale wyznaczając krótsze odcinki -na 2,5 cm  od góry
    i od dołu kartki .




5. Rozcinamy wzdłuż czerwonych linii 


6. Pozostałe linie przejeżdżamy dłutkiem i zaginamy . Zielone do góry ,niebieskie do dołu





Powstała według moich wymiarów forma nie jest wysoka , dlatego świetnie nadaje się jako baza dla elementów dużych .

Oklejamy papierem ozdobnym bazę .Naklejamy odpowiednie elementy . 

Ja zrobiłam na szybko kartkę na urodziny chłopczyka . Miała być z krową i takie zwierzątko na na niej się pojawiło .




Po zrobieniu zdjęć dotarło do mnie ,że nie wykorzystałam bocznych przestrzennych zagięć . Przykleiłam słupek z tekturki falistej i dokleiłam do niego chorągiewki . Jutro na spokojnie jeszcze ją dopracuję ;-)



Ta forma nie jest nowa ,to odcięta część od składaka ,którego pokazywałam już w kursiku :


Wykorzystałam ją kiedyś w kartkach świątecznych .




Oczywiście wymiary jej można dowolnie modyfikować . Wy już coś wymyślicie ,wszelkie przeróbki dozwolone !

Ps .Ewa-Hubka ma na swoim blogu kartkę wielkanocną na takiej bazie klik i to za jej sprawą ten prosty składaczek pojawił się w  wyzwaniu #4 .

Ps.2  Zdjęcie kartki lub kolaż z linkiem przesyłacie na maila ewinka2@gmail.com

                                           NASZE  PRACE :

                                                      Ewinka 

                                        
                                               nr 2 




                                                       Bogusława Matusiak 









                                                                        Justiti







                                                                 Czarna Dama















                                                       Magdalena Betlej 


                                             Agata Baran




                                                              Micia -Marzena







                                           Ewa  Gawlik




                                                                      Agulek 








nr 2


                                                               Eetoilee




                                                                         Tina 








                                                             Barbaratoja




                                            Ewa  Kalisz-Kleszczyńska







i ciut po terminie   Ewa -Hubka 


i jeszcze ciut, ciut po terminie Renia





a  w lutym 2020 r dołączyła Sylwia 


                                                                             nr 2

                                               
                                                                         nr 3




30 komentarzy:

  1. Bardzo prosta forma, tak zawsze myślę, gdy zobaczę twoją propozycję. Tylko potem długo zabieram się do jej zrobienia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewuś na razie mam pustkę , ale coś spróbuję przygotować:)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewuniu podoba mi się ten składaczek , daje mnóstwo fajnych możliwości.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo- to teraz wiem, jak zrobić! Super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie, ze robisz te składaczkowe kursy :) Może i ja kiedys dołaczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko ,możesz dołączyć w każdym momencie :-) Zapraszamy :-)

      Usuń
  6. Poprzednia kartka dobrze dała mi "popalić", a ta jest super - tym bardziej, że już kiedyś robiłam kartki schodkowe.
    Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ewuś mnie sie podoba, zwlaszcza ta wersja z krowa, bo u nas jej wielbicielka to Zosia i tez w tym roku dwa latka skończy hehe:) bede myslec co i jak, okazji nie brakuje :) sciskam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ewo, wspaniale, że pokazałaś ten kursik właśnie na taką kartkę. Robiłam już takie, zanim założyłam bloga, ale z przyjemnością zrobię jeszcze, bo te kartki bardzo fajnie się prezentują, co widać na załączonym obrazku :-). No i dodatkowo popatrzę, jak wiele będzie kombinacji :-). Na poprzedni etap powstało całe mnóstwo kartek, brawo :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie wszystko pokazane - tym razem powinnam dać radę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kursik czytelny, może tym razem dam radę:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ewciu, świetna forma, oczywiście bawię się dalej.
    Serdeczne uściski.

    OdpowiedzUsuń
  12. Forma dość prosta ale bardzo kreatywna. Myślę, że mi się spodoba :)
    Miłego weekendu Ewuniu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Super składaczek, na pewno fajne prace powstaną :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Urocza krówka. Moze być na banerku. Przecież ma kwiatki 😀

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy składaczek dla nas przygotowałaś, Ewo :) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  16. Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że nie odpuszczacie kolejnego wyzwania :-)

      Usuń
  17. Podobają mi się te karteczki,chyba też się skuszę na to wyzwanie

    OdpowiedzUsuń
  18. Podoba mi się forma kartki ... chodzi mi po głowie, nie daje spokoju. Ktoś mnie poprosił o kartkę wielkanocną i chyba wg Twojego kursiku ją zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przegapiła bym nowy temat a tu czeka fajna forma :) Dobrze że jest dużo czasu na wykonanie zadania.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak mówią lepiej poźno niż wcale. Dobrze, że jest sporo czasu to dam radę. Temat bardzo ciekawy i już mnie korci by coś podziałać . pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ewuni tym razem tylko jedna kartka.
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  22. wszystkie bez wyjątku kartki są rewelacyjne

    OdpowiedzUsuń
  23. Super galeria się powiększa :)
    Ja też dołączam https://kulskowo.blogspot.com/2018/04/682-kartkowe-zabawy-kwietniowe.html wysłałam też na maila :)

    OdpowiedzUsuń
  24. bardzo fajny temat i super prace powstały:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Oto moja kartka na Twoją zabawe☺ http://eetoilee.blogspot.com/2018/04/kartka-dla-mateusza.html?m=1

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz