piątek, 1 kwietnia 2022

Tniemy i gniemy - wyzwanie # 28

 Nasza zabawa zbliża się powoli do końca. Ale te ostatnie podrygi powinny być inspirujące. Dzisiaj chciałam Was zachęcić do wykonania kartki klockowej. To forma z jaką zetknęłam się  w 2014 roku, znalazłam na nią kursik tutaj,  postanowiłam ją rozrysować po swojemu. Różnica była niewielka, w mojej kartce kostki sklejone są u góry. Po zrobieniu kartek w ten sposób zauważyłam, że kartka nie jest tak stabilna jak powinna być. Czyli pomysł ze sklejeniem obu części po bokach jest lepszy niż ten mój. Niestety nie spróbowałam ponownie zmierzyć się z tą formą kartki. Ale sam pomysł na nią jest prosty, myślę, że warto ją wypróbować na różne okazje.

Potrzebne będą dwie kartki A4 na bazę jeżeli chcecie zrobić kartkę wielkości 15x 15 cm. 

1. Na kartce A4 ułożonej poziomo rozrysowujemy sobie delikatnie ołówkiem kwadraty 5 cm x 5cm,według wzoru. Wycinamy wyrysowaną formę.


2. Pierwsza kolumna z lewej strony to bok kartki. Zielone przerywane linie oznaczają miejsca zagięcia.


3. Czerwone przerywane linie oznaczają miejsce rozcięcia :


4. Na drugiej kartce rozrysowujemy sobie ten sam wzór, ale od prawej strony kartki. Jeżeli rozrysujemy sobie obie strony identycznie, to bok kartki będzie wzmocniony, bo naklejamy dwie warstwy na siebie. Można zrobić tylko zakładki na 2 cm. Na zdjęciu sklejone dwie warstwy.


5. Teraz sklejamy drugi bok, łącząc kolejne klocki:


6. Od góry i od dołu mamy puste przestrzenie. Kartka stoi stabilnie.


7. Jeżeli ją przewrócicie, to góra i dół będą wypełnione, ale taka forma jest mało stabilna. Jak oklejone zostaną przód i tył oraz góra, to kartka będzie się przechylać na jedną stronę lub składać samoistnie.



8. Kartkę wyklejamy kwadracikami, ozdabiamy według własnego pomysłu.

Niestety nie zdążyłam zrobić swojej propozycji ani banerka. Jak zawsze plany sobie a życie sobie.
Jutro dołączę pracę i banerek oraz wyniki losowania.

Moja przykładowa kartka już powstała:





Pokazuję dwie kartki, które zrobiłam kilka lat temu czyli w 2014 roku:



Banerek do zabawy :


Skromne przydasiowe nagrody polecą do : Gabrysi oraz Tiny 🙂

Pozdrawiam serdecznie 🙂

NASZE  PRACE





                                                                              nr 2


                                                                                Agata 








14 komentarzy:

  1. Zawsze coś ciekawego znajdziesz Ewciu. Fajny ten składaczek i na pewno cudne kartki powstaną, co zresztą widać po Tych Twoich, podoba mi się zwłaszcza ta z oknem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale jak to zbliża się do końca? Ewciu, nie rób nam tego. A forma fajna i oczywiście karteczka powstanie.
    Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna kartka, bardzo oryginalna i nietypowa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna forma!! Śliczna karteczka!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa forma kartki. Jeszcze takiej nie robiłam. Spróbować zawsze warto i czegoś nowego się nauczyć. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie kartki to dla mnie czas a magia. Hyba powinnam się odważyć i spróbować ale mam opory, za to uwielbiam oglądać takie cuda u innych. Super są.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kartka jest naprawdę wyjątkowa i niesamowita. Dla mnie to nadal magia w czystej postaci, ale u Ciebie to klasyka gatunku. Do tego piękna i bardzo oryginalna. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ekstra kolejna lekcja, dzieki Ewo!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bawię sie nadal , dziekuje Ewo za kolejna lekcje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. cudne no obiecuję pokleic :)
    czasu brak :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurcze, a mi to gdzieś umkną ten post z nową kartką. I tak tworzę tylko tą poprzednią. Muszę Ci podesłać dwie zaległe. Wszystko przez tą pracę, obowiązki itp. Muszę nadrobić tego składaczka. Sorry Ewa. Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, to tylko zabawa! Jak będziesz miała czas to sobie zrobisz! Pozdrawiam 🙂

      Usuń
  12. Chyba zdążyłam :-)
    Przez prawie cały miesiąc nic nie robiłam, potem nie mogłam nadążyć z zaległościami, które wciąż rosną.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz