środa, 1 stycznia 2020

Tniemy i gniemy - wyzwanie #15

Witajcie w  nowym 2020 roku. Mam nadzieję, że wszyscy czują się doskonale i są chętni do wzięcia udziału w kolejnym wyzwaniu . To już nasze piętnaste spotkanie, którego celem jest oswojenie przestrzennych form ;-)

Kartka ruchoma okazała się dość trudna, czasu przed świętami wolnego też było mało, dlatego wydłużyłam do końca stycznia podsyłanie kartek na wyzwanie #14.
Ale jednocześnie przedstawiam dzisiaj kolejny kursik czyli wyzwanie # 15.

To prosta kartka, na którą robiłam już kursik, ale jakoś nie widziałam na blogach takiej formy.
Sama też rzadko ją wykorzystywałam. Czas to zmienić :-)

Przypominam, że wielkość poszczególnych elementów wybieracie sami.
Mój kursik jest tylko przybliżeniem jak kartkę zrobić, a Wy możecie ją sobie po swojemu zaadaptować.

Zaczynamy!

1. Na kartce A4, wzdłuż krótszych boków odmierzamy 15 cm i odcinamy wąski pasek.


2. Z lewej strony odmierzamy na górze i dole naszego prostokąta 5 cm.
    Przerywana zielona linia oznacza, że jest to miejsce zagięcia kartki na zewnątrz.
    Ale zaginać linie będziemy dopiero po wyrysowaniu wszystkich linii.


3. Następnie u góry i na dole odmierzamy 3 cm. Linia niebieska oznacza zagięcie do środka .


4. na tej nowej linii odmierzamy od góry i od dołu 3 cm i stawiamy tam punkty czyli kropki .


5. Za niebieską przerywaną linią stawiamy kolejne kropki na dole i na górze w odległości 3 cm.


6. Łączymy teraz te punkty według rysunku.


7. Odmierzamy od pionowej niebieskiej linii 8 cm  na górze i na dole i łączymy sobie linią te punkty.


8. Odmierzamy od powstałej linii 3 cm i rysujemy kolejną linię zagięcia.


9. Od wyrysowanej linii odmierzamy 5 cm i zaznaczamy linię kończącą naszą kartkę.
    Czyli na płasko w tej chwili kartka ma 24 cm x 15 cm .


10. wracamy do wyrysowania naszych małych zagięć po prawej stronie.
 Robimy to identycznie jak wcześniej.


Żeby było czytelniej na zdjęciu są same liczby.


11. Przeciągamy dłutkiem po wyrysowanych liniach zagięć i zaginamy powstałą kartkę
     według wzoru.




12. Teraz przystępujemy do oklejenia bazy papierem skrapowym i elementami pasującymi do okazji.


Kartkę okleiłam z jednej strony, ale co na niej będzie pokażę dopiero jutro.
                                                         Banerek też wkleję jutro.
To uzupełniam swój post pokazując kartkę. Przygotowałam ją na zbliżające się urodziny mojej koleżanki. Ma ona 4 koty, jeden szaro-bury w typie tego z reklamy karmy kociej, pozostałe czarno-białe.Beata lubi brązy i beże oraz pomarańczowy kolor.







Kartkę można zrobić w całości tak jak wygląda na tym kursiku lub z zagięciami tylko z jednej strony.

Jak pisałam, rzadko ją robię.Do tej pory powstały tylko dwie ( o ile dobrze pamiętam ;-) )
                            - w tej komunijnej boczne panele schodzą się razem do środka





Te mają zakładki tylko po lewej stronie 



Kartka jest łatwa, pasuje na każdą okazję. Zatem do dzieła !

Tradycyjnie- 2 miesiące na zrobienie kartki czyli czas jest do końca lutego 

banerek:



NASZE  KARTKI :































































21 komentarzy:

  1. Ewuniu świetne kartki w szczególności ta z aniołem mi sie podoba.
    Kartka z wyzwania 14 do może najłatwiejszych nie należy ale jak sie przestudiuje z 3razy fotki to nawet taki laik jak ja zrobi😊 Niedługo pokaże nadgonione formy.
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku kochana☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Ewo w nowym roku ... niech będzie dla nas dobrym i twórczym rokiem :)
    Taką kartkę kiedyś chciałam zrobić (nie bardzo umiałam wtedy ciąć i zginać), nawet gdzieś mam szablon zrobiony. Piszesz, że kartka łatwa ... no to trzeba spróbować jeszcze raz się z nią zmierzyć :) Ciekawie wyglądają Twoje kartki, widać, że forma daje wiele mozliwości.
    Uściski ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewciu, jaka fajna forma!Rzeczywiście łatwiejsza od poprzedniuej- :-D Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekam na banerek i przystępuję oczywiście do #15 wyzwania
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przestajesz zaskakiwać, niesamowite masz te przestrzenne pomysły :) Super!!! szczęścia w Nowym Roku :0)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekne kartki, Pani ma wielki talent i kreatywność!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Ale to nie ja wymyślam te formy kartek, no kilka sobie wymyśliłam, ale większość form znaleziona w internecie :-)

      Usuń
  7. No to się doczekałam. Oj teraz to będzie zabawa. Zobaczymy co tego wyjdzie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo ciekawa forma zabawy, a jakie piękne kartki składaczkowe będą :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super, Ewciu. Przyznam, że poprzednia forma mnie pokonała (brak maszynki po raz pierwszy odczułam boleśnie:)
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo efektowna forma i nigdy takiej nie robiłam - chętnie spróbuję.
    Przesyłam noworoczne pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne przestrzenna forma. Nigdy wcześniej nie widziałam takich kartek. Twoje sa rewelacyjne. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ ta kartka sie wspaniałe prezentuje! Niesamowicie wykonana, Ahh szkoda ze ja nie mam takich zdolności :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow swietnie sie prezentuje ! Spróbuje i ja :):):)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy składaczek. Świetnie rozrysowałaś jak to zrobić.
    Na pewno będę próbowała zrobić. Ostatni składaczek mi nie wyszedł.
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Tereso! Też życzę Ci wszelkiej pomyślności i zdrowia w tym roku i w kolejnych :-)Składaczek jest prosty, czekam na Twoją kartkę :-)

      Usuń
  15. Piękne kartki i bardzo fajna forma.:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny kursik!!! Forma bardzo ciekawa!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz