sobota, 1 września 2018

Tniemy i gniemy -wyzwanie #7

Dwa miesiące szybko zleciały ,grono uczestniczek zabawy  jeszcze bardziej się zmniejszyło .
Ale ,myślę ,że skoro jeszcze są chętne osoby do zabawy  w cięcie -gięcie ,to trzeba podać nowe wyzwanie ;-)

Trochę statystyki :

w wyzwaniu # 6 wzięło udział  17 osób /Ewcia -Hubka zaklepała miejsce ;-) /
powstało  36 kartek 
1 kartkę zrobiło 7 osób 
2 i więcej zrobiło 10 osób 
rekordzistka wyzwania  Małgosia X - 6 kartek 

Dziękuję wszystkim osobom za udział w zabawie i zapraszam do oglądania naszych prac :-) Powstały kolejne piękne i różnorodne tematycznie kartki :-)

Czas na kolejną zabawę .

1. Zaczynamy tradycyjnie od odmierzenia na kartce wielkości A4 wzdłuż krótszych boków po 15 cm.
    Zbędny pasek odcinamy.


2. Odmierzamy wzdłuż dłuższych boków po 22 cm .Odcinamy zbędny pasek .
 Otrzymaliśmy prostokąt 22 cm x 15 cm .



3. Odmierzamy po 3,5 cm po obu stronach na górze i na dole kartki .
Rysujemy odcinki długości 2,5 cm .



4. Odmierzamy kolejno 2,5 cm po obu stronach ,na górze i na dole kartki .
Rysujemy długie linie biegnące od góry do dołu kartki 


5 . Łączymy częściowo wyrysowane odcinki . 


Lepiej widoczne będzie to na kolejnym zdjęciu .


 6. Rozcinamy czerwone przerywane linie . 
Dłutkiem przejeżdżamy po liniach zielonych i niebieskich .
Zielone linie oznaczają zagięcie do wierzchu ,niebieskie do spodu .



7. Powstała rzymska cyfra 1 . Z tyłu też ciekawie forma wygląda .
Ta rzymska jedynka jest w głębi .


8. Można tylko dół kartki rozrysować według wzoru .






9. Powtarzamy kolejne kroki rysując formę na sztywniejszej kartce .
Oklejamy płaszczyzny i ozdabiamy . 

Ja zrobiłam kartkę na 4 urodziny Emilki z jej  ulubioną bajkową bohaterką .





Tył kartki jeszcze bez życzeń .



                          Jutro opracuję banerek i pokażę inne kartki zrobione w tej formie .
                                                             Pozdrawiam nocną porą :-)

Macie do wyboru dwie formy .Można zrobić formę z rzymską jedynką lub tylko jej częścią .

Ja robiłam już kartki w obu tych formach .

Rzymska jedynka w głębi czyli lewa strona pierwszej formy :


Komunijna z jedynką wystającą :


Druga forma czyli tylko dół jedynki rzymskiej :




Boczne skrzydełka mogą być szersze , można je ozdabiać albo tylko okleić papierem ozdobnym ,można wychodzić poza formę . 
Jak zawsze stworzycie piękne i pomysłowe prace ,wiem o tym :-)

Banerek  :



Nasze  prace :



                                                                     ewinka Nowa 











                                                                 Małgosia X



























nr 2  / powrót do formy w VI 2020






Ania Iwańska  / Iwanna







" Ciut" po terminie ;-)





i jeszcze "ciut, ciut" po terminie ;-)








18 komentarzy:

  1. Bawię się z przyjemnością Ewciu, może po wakacjach i frekwencja będzie lepsza :)
    Ciekawa jest ta forma, chętnie spróbuję.
    Miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzymska jedynka wszak podium należy się za takie cudo.:) Serdeczności.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewciu, warto nawet dla zmniejszonej liczby chętnych prowadzić zabawę i nawet niech Ci nie przychodzi do głowy z niej rezygnować, bo jest super! Kolejny fajny składaczek, zaraz sobie rozrysuję schemat w moim zeszyciku i oczywiście bawię się nieprzerwanie.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa forma kartki :) Na pewno coś wymyślę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewuniu dziękuję za inspirację - właśnie będę robiła kartkę dla wnuka :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna forma i świetne kartki . Oczywiście że działam dalej :-)
    Pozdrawiamm

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe i niepowtarzalne sa te Twoje składaki :) Bawcie sie dziewczyny, z przyjemnoscia ogladam Wasze prace :) Kartki przepiękne, zwłaszcza te Komunijne , no i ta z Maszką :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z niecierpliwością czekam na każde kolejne wyzwanie. Polubiłam nietypowe kartki, polubiłam kartki cięte, gięte, pokochałam kartki skomplikowane. Bawię się dalej :)

    Podobają mi się Twoje kartki ... piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale forma pierwszy raz widzę koniecznie trzeba wypróbować.
    Pozdrawiam serdecznie buźka

    OdpowiedzUsuń
  10. Super. dziękuję za 'krok po kroku'. Może w końcu nauczę się robić przestrzenne karteczki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale fajna forma?! I swietne jak zawsze te Twoje karteczki Ewcia! Cos wymysle na pewno ! Zdziwiłam sie ze to juz dwa miesiące zabawy minęły i ze juz mowy temat...kiedy?!jak?!:) sciskam !!!

    OdpowiedzUsuń
  12. zawaliłam przez wakacje, ale teraz pomalutku wracam:)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  13. Ojj.. Ja też nawalilam. Teraz się poprawię. Fajna forma.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa forma - jeszcze takiej nie widziałam! ;) Twoje kartki komunijne - śliczne!!! :) Zabieram się do myślenia nad moją wersją ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kolejna świetna forma składaczka. Piękne karteczki Ewuniu:-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oto moja https://eetoilee.blogspot.com/2018/10/moja-kartka.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardo fajna forma, moze mi się uda coś podziałać...
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz