niedziela, 1 lipca 2018

Tniemy i gniemy wyzwanie # 6

Tak ,tak to już szóste nasze wyzwanie składaczkowe . Ekipa się częściowo wykruszyła .
Zaczynało zabawę 35 osób , a w tym  ostatnim 5 wyzwaniu wzięło udział 21 osób.
Wiadomo , urlopowy czas ,działkowy  i przetwórczy , nie sprzyjają dodatkowym zabawom .

Powstały przepiękne kartki na różne okazje ,można je podziwiać w naszej galerii .

Podsumowanie wyzwania # 5 :

w wyzwaniu #5 wzięło udział  21 osób
powstało 48 kartek
1 kartkę zrobiło 14 osób
2 i więcej kartek  7 osób
rekordzistki  wyzwania  Micia i  Małgosia X zrobiły po 10 kartek

A oto z czym się zmierzymy . Forma jak zawsze łatwa i przyjemna ,w dodatku ma mnóstwo miejsca do zagospodarowania ,zarówno z przodu jak i z tyłu .
Ja kartkę w tej formie zobaczyłam pierwszy raz na blogu Wandy , której kartki inspirują mnie nieustannie :-)

Przypominam ,że najlepiej rozrysować sobie wzór na kartce papieru ksero .

1. Na  kartce A 4 odmierzamy wzdłuż krótszych boków 15 cm i odcinamy zbędny wąski pasek .


2. Na otrzymanym prostokącie odmierzamy 5 odcinków każdy po 5 cm . Zbędny pasek odcinamy .


3. Dzielimy teraz poprzecznymi liniami prostokąt ,odmierzając 3 odcinki po 5 cm każdy .


4. Czerwonymi liniami zaznaczone są dwa odcinki ,które należy rozciąć nożykiem do papieru .



5. Zielonymi liniami zaznaczone są odcinki zagięte na zewnątrz ,niebieskimi liniami te do wewnątrz .



6. Przesuwamy po nich dłutkiem i zaginamy poszczególne odcinki bazy .
Powstaje nam taka forma .Proste ,prawda? 




7. Teraz wszystkie te kolejne etapy powtarzamy na sztywniejszej  kartce ,np. papieru wizytówkowego  
i przystępujemy do oklejenia bazy  . 
Możemy to zrobić za pomocą pasków ułożonych poziomo lub pionowo albo kwadratów większych i mniejszych .



tył :








Można okleić również te schodki w środku lub pozostawić  "na surowo " ;-)







                                         Mam nadzieję ,że się Wam spodoba ta forma :-)
                       Czy przedstawiłam dobrze wszystkie etapy ? W razie wątpliwości pytajcie .
                                               I przerabiajcie ją na dowolne sposoby :-)

Ja w tej formie robiłam  już kartki dla dzieci :







i jedną z pupilem na Dzień Matki :


i jeszcze dwie męskie znalazłam na blogu ( zupełnie o nich zapomniałam :-( )




                                                           Nasz banerek wyzwaniowy :


Czas na wykonanie kartki 2 miesiące , zdjęcie wykonanej kartki wysyłacie na mojego maila                                                                                  ewinka2@gmail.com

                                                      Najlepiej z linkiem do posta ;-)

                                                           NASZE   KARTKI :

                                                                 Bogusia 







                                                                               nr 2







                                                                         Carmen




                                                                           Małgosia X


















nr 1 i nr 2 




                                                                             Agula 



                                                               Ewa  Jurewicz 





















                                                                    Elunia 




                                                                           Agnieszka 


                                                                             Barbaratoja  




                                            "Trochę " po terminie debiut składaczkowy  Teresy 


I jeszcze ciut po  Zofiko








I jeszcze ciut, ciut po :




w 2020 roku dołączyła Sylwia :


38 komentarzy:

  1. fantastyczny kursik i karteczki z tej formy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się ten składaczek, zreszta tak jak i poprzednie. Jeszcze nie mam pomysłu ale za dwa miesiące na pewno się coś znajdzie. Dziękuję Ewuniu za kolejny fajny kursik
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Raz juz miałam okazję robić kartki tego typu, chętnie więc powtórzę jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super forma karteczki! Ja już przygotowałam sobie bazę według Twoich wskazówek, teraz pomóżdżę co na niej się znajdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! Bardzo chciałam zrobić te schodki i będzie to mój pierwszy raz ☺ jak wszystko w temacie kartkowania, he he.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna! mam nadzieję, ze w ciągu dwóch miesięcy uda mi się ją wypróbować:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna, widzę dużą szansę na realizację ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ewuniu cudowna forma i już zaczynam myśleć. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny kurs. Nigdy takiej kartki nie robiłam to może najwyższy czas spróbować. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do przyłączenia się do nas i wspólnej zabawy :-)

      Usuń
  10. Wygląda na prostą do zrobienia, dziękuję😘

    OdpowiedzUsuń
  11. O jeny jeny, jaka piękna forma! Kartki jak widać na inspiracyjnych będą ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  12. Podoba mi się kolejna propozycja a kursik Ewuniu przygotowałaś wspaniale.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ojojoj !!! Piękne są efekty takiego gięcia-cięcia !!! Cudne kartki !!! Bardzo precyzyjnie przedstawione etapy pracy, aż chce się od razu ciąć i giąć !!! Przyznam, że robiąc czasem takie składane kartki - sama dochodziłam jak to zrobić i nie raz próbowałam na czystej kartce. Ale z taką instrukcją, jaką tu znalazłam - to już sama przyjemność będzie ! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ciągle mam swoje rozrysowane składaki schowane w koszulce w szufladzie i korzystam z nich robiąc różne kartki ;-)

      Usuń
  14. Super! Dawno temu robiłam taki składaczek tylko z czterema schodkami.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki też robiłam Małgosiu ,tylko tam te schodki są prostokątami wąskimi . I tamtą formę kartki chyba tylko raz wypróbowałam ,ta była częściej w użyciu ;-)

      Usuń
  15. Fajny kolejny składaczek. Świetne te dziecinne składaczki.
    Zawaliłam #5 ale już bazę uszykowałam więc nadgonię:-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna kartka, a skąd masz te cudne grafiki dla dzieci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grafikę z dziewczynką dostałam od Basi /Aisab/ , te elfiki to stempelki . Pozostałe to kolorowanki do wydruku pomalowane kredkami lub markerami,a roczkowa dla Stasia -arkusz Le suh zakupiony w sklepie Na strychu .

      Usuń
    2. A czy ta kartka się składa?

      Usuń
    3. Jak zawsze na płasko ;-)

      Usuń
  17. Śliczne kartki przygotowałaś, Ewuniu!
    Tak pięknie wszystko rozrysowałaś, że mam ochotę spróbować czegoś nowego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam Iwono ,to nie jest takie trudne jak się wydaje ;-)

      Usuń
  18. Piękne kartki? Czy mogę podjąć wyzwanie i dołączyć do zabawy? Nawet jeśli nie to i tak zrobię karteczkę według tego kursiku :)
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście ,zapraszam w imieniu całej Ekipy ! Dołączyć można do zabawy w każdym momencie :-) Zrezygnować z niej również .Czasami natłok obowiązków sprawia ,że z czegoś trzeba zrezygnować .

      Usuń
  19. Pomóżdżyłam i karteczka jest, tylko jakoś tak szybko czytałam, że nie przeczytałam ze zrozumieniem o linku do wpisu :) Wysłałam na Twoją pocztę ale wpis oczywiście będzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogusiu ,czasami przysyłacie zdjęcie a na blogu zamieściłyście już posta z wyzwaniową kartką ,to wtedy i zdjęcie i link można od razu przysłać .

      Usuń
  20. akurat jestem przed zrobieniem urodzinowych kartek :) dzieki !

    OdpowiedzUsuń
  21. Właśnie się zorientowałam, że to już czas na kolejne wyzwanie :) Na chwilę obecną zrezygnowałam z wyzwań kartkowych ... ,,Cięcie i gięcie,, zostaje bo Twoje propozycje to wyjątkowe wyzwania. Dziękuję za poprzednie kursiki, z niecierpliwością będę czekać na kolejne. A z najnowszym z przyjemnością się zmierzę :) Podobają mi się Twoje składaczki dla dzieci. Chyba też ,,dziecięce,, zrobię.
    Pozdrawiam słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czuje się wyróżniona mocno ,dziękuję Danusiu :-) Cieszę się ,że nadal chcesz się zmierzyć z kolejnym składaczkiem :-) Właśnie sobie przypomniałam ,że chyba jednego ,męskiego nie pokazałam ;-)

      Usuń
    2. Ewo, składaczki mają pewien stopień trudności więc są ciekawsze od zwykłych kartek ... może dlatego je chętniej robię :)
      W końcu zabrałam się za kartkę. Jak zwykle musiałam coś zrobić źle ... mój składaczek jest ,,odwrotny,, do oryginału (papiery, które miały być w tyle kartki na przednią stronę przykleiłam) :D
      Jeszcze pudełko muszę zrobić ....

      Usuń
  22. Witaj. Zdecydowałam się zmierzyć z kartką składaczkiem, zawsze podziwiałam u innych ale wydawała mi się bardzo trudna. Chciałbym wysłać Ci zdjęcie ale nie mogę znaleźć twojego adresu mailowego. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zapomniałam go dopisać pod postem ,bo w sumie wszystkie dziewczyny już go znają . Zaraz uzupełnię post :-)

      Usuń
  23. Kiedy miałam przygotowaną drugą bazę na taką karteczkę, myślałam sporo czasu minie, gdy coś znów wymodzę a tu proszę powstała, fotka poleciała na maila :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz