czwartek, 25 stycznia 2024

Filcowe dziadki- pierwsza próba

 Już dwa lata temu planowałam uszyć z filcu dziadka do orzechów. Filc został zakupiony, ale czasu brakło.  Pod koniec grudnia, dokładnie 30 grudnia 2023 postanowiłam uszyć planowaną zawieszkę. Wybrałam sobie wzór z digi stempla VeraLane. Musiałam przemyśleć jak zrobić tył zawieszki. Wykroiłam od razu części do dwóch zawieszek, filcaki miały być szyte na dwa sposoby.

 Kupiłam kiedyś piękną złotą plecioną tasiemkę i liczyłam, że jedna zawieszka będzie z tą tasiemką. Niestety, tak skutecznie ją schowałam, że się nie odnalazła. Pierwsza zawieszka z dobranymi do filcu kolorami mulin:


Drugą zawieszkę postanowiłam wykonać czarną muliną. Chociaż wyraźniej widać krzywe ściegi, to jednak bardziej podoba się mi ta wersja:


I obie zawieszki razem:


Różnią się jeszcze kilkoma detalami: pagony, klamra paska, ćwiek i pasek na czapce.
Może jak dojdę do setki filcaków, to ściegi będą równiejsze.

Która wersja się Wam bardziej podoba?

Postanowiłam dołączyć do zabawy u Splocika i liczę, że zmotywuje mnie to do systematycznego szycia filcaków.


Pozdrawiam serdecznie :)

11 komentarzy:

  1. Mi się podobają obie wersje :).

    A krzywe ściegi jak najbardziej pasują do "szalonego" dziadka do orzechów ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne oba, ale ten mój najpiękniejszy:) Ewa dziękuję bardzo - Twoje dziadki są niesamowite. Za rok na honorowym miejscu choinki będą wisieć:)
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Oba filcaki są świetne ale ja minimalistka jestem to mnie się bardziej podoba ta lewa i tak jestem pełna podziwu dla Ciebie że ja uszyłaś z digi stempla.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu:) Wzór to wzór, zawsze można go trochę zmienić ;)

      Usuń
  4. Świetnie sobie poradziłaś z dziadkiem. To mnóstwo detali i pracy. Podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziadki są fantastyczne. :)
    Fajnie, że dołączyłaś do zabawy. :)
    Napisałam komentarz pod późniejszym wpisem, to tamten komentarz usuń.
    Twój link i fotka znajdą się w podsumowaniu stycznia.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, z digistempla? Szacun Ewa, oba cudne, takie szalone 😀😃🙂

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz