czwartek, 15 sierpnia 2013

Kurs na kartkę przestrzenną nr 2

Ponieważ  Sylwia wyraziła chęć zapoznania się bliżej z formą przestrzenną kartki z posta poniżej wykonałam mały kurs zdjęciowy. Wymiary kartki po złożeniu 19 x 14,8 cm.




Proponuję po raz pierwszy rozrysować sobie mapkę cięć i zagięć  na zwykłej kartce .

1. Korzystamy z kartki A4 . Odmierzamy 19 cm  wzdłuż krótszej ścianki kartki  i odcinamy zbędny pasek czyli ten chudy, długi .




2. Obracamy kartkę pionowo. Od dołu kartki po obu stronach odmierzamy 3 cm i rysujemy linię przerywaną długości 4 cm - u mnie zielona .



3. Od wyrysowanych przerywanych linii ponownie odmierzamy w górę po 3 cm i rysujemy kolejne linie przerywane - te linie oznaczają miejsca zagięć na kartce .





4.  Od wyrysowanej linii odmierzyć w górę 11,8 cm i wyrysować kolejną przerywaną linię .
Łączymy linie przerywane wyrysowane u dołu z tą na górze , u mnie to czerwona przerywana linia .


5. Od dołu kartki odmierzamy w górę 5 cm i rysujemy linie przerywaną długości 2 cm .


6. Od tych krótkich linii  odmierzamy w górę 2 cm i rysujemy kolejne linie przerywane.


7. Następnie w górę odmierzamy 9,8 cm  i wyrysowujemy linie przerywane , które łączymy z tymi dolnymi.






8. Od dołu odmierzamy 14,8 cm i rysujemy linię przerywaną .





I to cała siatka ,którą należy sobie rozrysować lekko ołówkiem . Zostały tylko cięcia i zagięcia kartki.
Odpowiednim nożykiem rozcinamy linie pionowe - te przerywane czerwone



Odpowiednim narzędziem pogłębiamy poziome linie przerywane zielone,aby dały się łatwiej zagiąć




Tam gdzie zaznaczyłam zielone Z linie zagięte są na zewnątrz .



Tam gdzie różowe W linie zaginamy do wewnątrz .



A teraz oklejamy naszą przestrzenną bazę kolorowymi papierami , koronkami z papieru itp. Oczywiście wymiary tych pasków bocznych można sobie zrobić równe , lub innej szerokości .

Pokusiłam się jeszcze o szybką próbę wykonania asymetrycznej kartki czyli wzięłam pod uwagę tylko jedną połowę z rozrysowanej mapki .


Mam nadzieję ,że jasno i prosto wszystko przedstawiłam .

3 komentarze:

Dziękuję za komentarz