niedziela, 20 sierpnia 2017

Kursik na kartkę przestrzenną nr 8

Tak ,tak ,to już ósma forma składaka jak je nazywam ,do której wykonania Was zachęcam .
Składak wbrew pozorom jest prosty i pokażę jego dwie formy ,które umieszczałam już wcześniej na blogu .
     Zdjęcie takiej kartki znalazłam tutaj , rozrysowałam sobie ten wzór i spróbowałam wykonać .

Krok po kroku pokazuję najpierw połowę pierwotnego wzoru ,którą wykorzystałam przy robieniu kartki
z syrenką .


Jak zawsze proponuję ,aby sobie wzór rozrysować na papierze ksero A4.
Na kartce wzdłuż krótszych boków odmierzamy po 15 cm i odcinamy zbędny pasek .


Następnie od lewej strony odmierzamy kolejno 6 cm i 3 cm ,linia przerywana oznacza linię zagięć



Od góry i od dołu zaznaczamy jak na zdjęciu liniami przerywanymi zakładki ,które będą zagięte do środka 


Po wyrysowanych liniach przerywanych dobrze jest przeciągnąć dłutkiem kulkowym albo wypisanym wkładem od długopisu . W ten sposób powstaje wgłębienie ,dzięki któremu łatwiej zagiąć papier .



Po zagięciu ,odmierzamy sobie szerokość płaskiej części  kartki - u mnie to 9 cm . Czyli kartka po złożeniu ma wielkość 15 cm x15 cm




Po zagięciu przechodzimy do oklejania poszczególnych części składaka 







Z drugiej strony też oklejamy ścianki :


Po oklejeniu bazy ,umieszczamy na kartce to co chcemy .


A jeżeli wszystkie kroki zrobicie x 2 ,to powstanie  kartka ,którą można wykorzystać obustronnie .
To pokazywana  wcześniej komunijna kartka .


Z kartki A4 odcinamy pasek ,tak jak w pierwszym kroku powyższej kartki .
Na pozostałym papierze odmierzamy kolejno odcinki i robimy zakładki u góry i na dole :




Ta forma z głębią w środku wykorzystana w komunijnej kartce


A ta w innej ,którą wkrótce pokażę ;-D


Mam nadzieję ,że wszystko jasno pokazałam .Szerokości poszczególnych części można sobie dowolnie zmieniać .W razie wątpliwości pytajcie .

A w związku ,ze składakami ja mam pytanie .
Wiem ,że zabaw różnorodnych na blogach jest mnóstwo ,sama biorę udział w 4 .
Wiem też ,że często zapisujemy sobie różne kursiki i obiecujemy kiedyś za nie zabrać ,ale termin nam się jakoś rozmija ;-D 
Wiem ,że jak się zadeklarujemy do udziału w jakiejś zabawie ,to się zazwyczaj łatwiej wywiązać i wykonać daną pracę .

Zatem ,czy ktoś byłby chętny do systematycznego, tak raz na 2 miesiące udziału w zabawie w cięcie i gięcie składaków . Oczywiście zaczęłybyśmy od prostych rzeczy i tylko forma byłaby obowiązkowa natomiast tematyka kartek dowolna całkowicie . Ciekawa sama jestem co by fajnego mogło wyjść ?
Tym osobom ,które uważają ,że nie mają potrzebnych przyborów przypominam ,że tylko nożyczki ,nożyk do papieru ,linijka i dłutko / lub wypisany wkład od długopisu / są potrzebne .

Będzie ktoś chętny na nowe wyzwanie ???

25 komentarzy:

  1. Ale to wszystko wygląda na dość nieskomplikowane. Ale pewnie bym sobie nie poradziła i tak :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, to nie jest optymistyczne podejście do sprawy ;-D Ręczę ,że każdy kto potrafi sprawnie posługiwać się linijką da sobie radę z takimi formami :-D

      Usuń
  2. kombinatoryka stosowana! :)
    Jestem pod wrażeniem tej różnorodności form, które stosujesz

    OdpowiedzUsuń
  3. Ech Ewus kusisz na kolejną zabawę a ledwo wyrabiam się z tymi w których jestem juz od dawna. Ale polubiłam twoje skladaczki i ciesze się ze znalazłam te kursiki wiec... a co mi szkodzi dołączę do zabawy jak coś:-D:-D Skladaczek komunijny śliczny.
    Ps. nie sądziłam ze wypisany wkład się przyda do zagięc- ja używałam nożyczek ale czasem za mocno jak naciskalam to mi kartki nacinal. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny kurs, wszystko jasno pokazane krok po kroku - dziękuję :). Raz na 2 miesiące to chyba mogłabym się zmobilizować, zwłaszcza, że tylko forma jest obowiązkowa.

    OdpowiedzUsuń
  5. superowy składak,świetny kursik,uwielbiam twoje składaki a że sama lubię popróbować nowych form to chętnie wezmę udział w zabawie.

    OdpowiedzUsuń
  6. I ja mogę się bawić... nawet bardzo chętnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie złożyłam sobie taki próbny składaczek i zaraz zabieram się za taki do ozdobienia. Dziękuję Ci szablon. A co do zabawy to jestem chętna, bo bardzo lubię nowe formy kartek.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super kursik zrobiłaś :).

    O tak, ja bym była chętna na taką zabawę, bo rzeczywiście wszelkie składaki odkładam "na kiedyś tam" :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Ewciu, dziękuję za kursik. Ja uwielbiam składaczki, więc chętnie wezmę udział w zabawie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurs czytelny dziękuję, może kiedyś skorzystam. Pochwalam Twój pomysł kartkowania składakowego choć nie deklaruję systematyczności. Na pewno będę kibicować.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super kursik - myślę, że chyba dam radę z kolejną zabawą bo Twoje składaczki są świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny kursik, podobają mi się te składaczki:-)
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny kursik! a kartka prześliczna!

    OdpowiedzUsuń
  14. Kolejny super kursik i masz rację , zapisuje do zrobienia na później i na tym się kończy . Jak dam rade czasowo to się pisze na takie gięcie :-)
    Miłego dnia Ewuniu.
    P.S. Trochę mnie wyprzedziłaś z pomysłem - od nowego roku chciałam właśnie na coś podobnego zamienić moją zabawę kartkową :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu ,ale to w niczym nie przeszkadza. Bo Twoja zabawa kręci się wokół kartek świątecznych i one mogłyby być w takich przestrzennych formach.U mnie tematyka dowolna ;-D

      Usuń
  15. Super kursik! A ja chętnie wzięłabym udział w wyzwaniu, czas 2 miesięcy na wykonanie pracy super! Chętnie spróbowałabym swoich sił, bo tak jak piszesz wtedy jest motywacja żeby z danego kursu skorzystać od razu, a nie zostawiać na kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny instruktarz. Muszę zacząć bawić się z kartkami, próbować nowe formy i wzory ( na szczęście u Ciebie jest kilka ciekawych opcji ;). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Super kurnik .Kartki są cudownie i oryginalne.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wydaje się w miarę prosta:) fajny kursik!

    OdpowiedzUsuń
  19. Kusisz! Ja nie robię przestrzennych kartek ale czemu nie spróbować czegos nowego?!;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ewcia, ja w takich składakach jestem kiepska, ale....mogę obiecać, że jak mi wyjdzie, to karteczkę na Twoją zabawę na pewno zrobię:-D Buziam!

    OdpowiedzUsuń
  21. nie robiłam przestrzennych kartek, lubię się uczyć czegoś nowego, a bez takich zabaw jednak się boję - jestem chętna i zapisuję sie do zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Z takimi kursami to pewnie, że się zapisuję na twoją zabawę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz