niedziela, 20 sierpnia 2017

Kursik na kartkę przestrzenną nr 8

Tak ,tak ,to już ósma forma składaka jak je nazywam ,do której wykonania Was zachęcam .
Składak wbrew pozorom jest prosty i pokażę jego dwie formy ,które umieszczałam już wcześniej na blogu .
     Zdjęcie takiej kartki znalazłam tutaj , rozrysowałam sobie ten wzór i spróbowałam wykonać .

Krok po kroku pokazuję najpierw połowę pierwotnego wzoru ,którą wykorzystałam przy robieniu kartki
z syrenką .


Jak zawsze proponuję ,aby sobie wzór rozrysować na papierze ksero A4.
Na kartce wzdłuż krótszych boków odmierzamy po 15 cm i odcinamy zbędny pasek .


Następnie od lewej strony odmierzamy kolejno 6 cm i 3 cm ,linia przerywana oznacza linię zagięć



Od góry i od dołu zaznaczamy jak na zdjęciu liniami przerywanymi zakładki ,które będą zagięte do środka 


Po wyrysowanych liniach przerywanych dobrze jest przeciągnąć dłutkiem kulkowym albo wypisanym wkładem od długopisu . W ten sposób powstaje wgłębienie ,dzięki któremu łatwiej zagiąć papier .



Po zagięciu ,odmierzamy sobie szerokość płaskiej części  kartki - u mnie to 9 cm . Czyli kartka po złożeniu ma wielkość 15 cm x15 cm




Po zagięciu przechodzimy do oklejania poszczególnych części składaka 







Z drugiej strony też oklejamy ścianki :


Po oklejeniu bazy ,umieszczamy na kartce to co chcemy .


A jeżeli wszystkie kroki zrobicie x 2 ,to powstanie  kartka ,którą można wykorzystać obustronnie .
To pokazywana  wcześniej komunijna kartka .


Z kartki A4 odcinamy pasek ,tak jak w pierwszym kroku powyższej kartki .
Na pozostałym papierze odmierzamy kolejno odcinki i robimy zakładki u góry i na dole :




Ta forma z głębią w środku wykorzystana w komunijnej kartce


A ta w innej ,którą wkrótce pokażę ;-D


Mam nadzieję ,że wszystko jasno pokazałam .Szerokości poszczególnych części można sobie dowolnie zmieniać .W razie wątpliwości pytajcie .

A w związku ,ze składakami ja mam pytanie .
Wiem ,że zabaw różnorodnych na blogach jest mnóstwo ,sama biorę udział w 4 .
Wiem też ,że często zapisujemy sobie różne kursiki i obiecujemy kiedyś za nie zabrać ,ale termin nam się jakoś rozmija ;-D 
Wiem ,że jak się zadeklarujemy do udziału w jakiejś zabawie ,to się zazwyczaj łatwiej wywiązać i wykonać daną pracę .

Zatem ,czy ktoś byłby chętny do systematycznego, tak raz na 2 miesiące udziału w zabawie w cięcie i gięcie składaków . Oczywiście zaczęłybyśmy od prostych rzeczy i tylko forma byłaby obowiązkowa natomiast tematyka kartek dowolna całkowicie . Ciekawa sama jestem co by fajnego mogło wyjść ?
Tym osobom ,które uważają ,że nie mają potrzebnych przyborów przypominam ,że tylko nożyczki ,nożyk do papieru ,linijka i dłutko / lub wypisany wkład od długopisu / są potrzebne .

Będzie ktoś chętny na nowe wyzwanie ???

czwartek, 17 sierpnia 2017

Makowy przerywnik

Te moje maczki kolejny raz w odsłonie pocztówkowej ;-D
Denerwowały mnie resztki brązowych papierów rozwalone na biurku i postanowiłam się ich szybko pozbyć .
A że brązy z czerwienią dobrze się łączą i makowy stempel też był pod ręką ,to powstały bliźniacze kartki .





Pozdrawiam serdecznie ,dziękuję za komentarze pod syrenim postem i innymi i zapraszam na moje kryminalne candy :-D

wtorek, 15 sierpnia 2017

Potworne wyzwanie

Nie biorę zazwyczaj udziału w wyzwaniach sklepowych blogów ,bo moja twórczość nie jest kompatybilna
z gustami DT .
Ale tym razem zachęcona przez Hubkę postanowiłam wziąć udział w wyzwaniu ,licząc ,że dzięki takim zabawom podszkolę swoje marne umiejętności kolorowania .
Wiadomo "ćwiczenia czynią mistrzem " , toteż zakupiłam wymagane digi-stemple ,inne przy okazji też
i poczyniłam kartkę z uroczą syreną . Tło kartki również zakupione w sklepie i wydrukowane laserową drukarką .


Kartka na 18 urodziny ,stąd takie hasło przewodnie . Miejsce pozostawione obok statku z 18 na żaglach jest na imię solenizanta .
Syrenka pomalowana markerami oraz mgiełką turkusową . Ogon potraktowałam preparatem do spękań ,który po podgrzaniu nagrzewnicą zabąbelkował i taka fajna struktura powstała ,której mój kiepski aparat nie potrafi pokazać ( albo moje umiejętności są kiepskie ) . Fale morskie potraktowane śniegiem 3D i mikrokulkami .










Kartka składak - to taka próba wykonania połowy składaka ,który pokazywałam 
w okresie komunijnym . Ta pustka obok statku mnie drażni ,ale trudno poczekam ;-D

Szykuję krótki kursik na niego ,może ktoś będzie chciał skorzystać :-D
I jeszcze mój ostatni nabytek :



Ciekawe czy tak samo się wybarwi za rok . 
Pozdrawiam serdecznie :-D

niedziela, 13 sierpnia 2017

Skromnie na chrzciny

U mnie właściwie to wszystkie kartki są skromne ,przez to ,że płaskie ;-D

Ale za to forma przestrzenna ;-D Kolejny prosty składak ,który często wykorzystuję i nawet zrobiłam kursik dla chętnych - tutaj .
Kartka z aniołkową grafiką i dziurkaczowymi kwiatami umieszczonymi na połówce owalnej ,wykrojnikowej ramki , którą otrzymałam od Agi w wyniku wymianki . Kartka w bieli , jedynie grafika dodaje nieco koloru .
Baza oklejona wytłaczanym w róże papierem ,nie mogłam się zdecydować na jedną stronę , stąd część
z wypukłym wzorem i część z wklęsłym .Chwilowo kartka bez imienia i daty ,bo muszę się upewnić czy nie zaszła pomyłka .








Jeszcze jedna kartka czeka mnie na te chrzciny i nie mam na nią żadnego pomysłu .

Pozdrawiam niedzielnie i zapraszam na moje kryminalne candy :-D

piątek, 11 sierpnia 2017

2 w 1

Miałam zamieścić post wczoraj ,ale z powodu krótkiego wypadu nie dokończyłam poniższej kartki . Nie wiem jak Wam ,ale mnie z powodu tych upałów i burz nic się nie chce robić . Dobrze ,że jestem obowiązkowa
i nadciągające terminy powodują ,że muszę się brać za konkretne kartki ,ale żeby tak sama z siebie to nie ;-D

Kartka na jedną okazję czyli urodziny dla dwóch braci . Już trzeci raz robię jedną kartkę dla nich ,ale zawsze umieszczam to ,co jest im bliskie w danym roku .
 Dla starszego z braci jest to quad , dla młodszego Błażeja ,który podziwia pracę policji- jest policjant .
Kartka ma formę przestrzennego składaka ,każdy z braci ma swoją część kartki ;-D




W trakcie robienia zdjęć doszłam do wniosku ,że jakoś za mało się dzieje na dole kartki i dokleiłam resztki papieru w ukośny wzór :


Druga boczna ścianka pozostała nieoklejona :


Niektóre elementy podrasowane zostały czarną konturówką ,cyferki tekturkowe .


W ramach rodzinnej akcji "Poznaj swoje dalsze i bliższe okolice " wybraliśmy się obejrzeć słynący z 99 wież 
i 365 pokoi zamek Moszna, leżący w sąsiednim województwie ok. 35 km od Opola . Zamek ten ma bogatą historię ,piękną architekturę i park . Samych pomieszczeń nie jest wiele do zwiedzania ponieważ pełni on rolę hotelu ,ale nas zachwycił bardzo .










Niedaleko parkingu stoi Kościół Niepokalanego Serca Maryi. Kościół w nowoczesnym kształcie, w dodatku otwarty był . Lubię zaglądać i porównywać takie nowoczesne budynki ,ten mnie zachwycił prostotą wystroju 
i pięknymi witrażami 




A podążając w kierunku Moszny wcześniej zajechaliśmy  do Kopic . Kiedyś często jeździłam do Opola 
i zawsze zachwycały mnie wystające nad drzewami wieżyczki pałacu.
Niestety jest on bardzo mocno zniszczony .




Byłaby to prawdziwa perła ,gdyby udało się go odrestaurować . Ale kto ma takie pieniądze ???

Zachęcam do obejrzenia jeśli będziecie podróżować po opolskiej ziemi :-D